Fel

Datum: 2010-01-17 Klockan: 11:27:32 Kategori: Kropp å själ/ADHD

Jag felar.

Jag är ingen perfekt människa. Jag är usel.

Jag känner mig sällan stolt.

Jag duger sällan eller aldrig.

Skäms.

Försöker stå för felen jag gjort och står där ensam kvar.

Straffad,,, för tid och evighet.

Saknaden.

Saker jag gjorde under en tid är jag så ledsen för att jag gjorde.

Att någon hade den makten över just mig. HUR gick det till?

Hur kunde jag? JAG? Är jag sådan?

Jag får erkänna att jag egentligen inte kunde skylla på någon. Jag får ta ansvaret för min handling. Jag måste inse att det är jag som är fel. Jag som är just usel. Jag som ställde till det. Förstörde. Och står ensam kvar. Ute i kylan för att aldirg få några som helst svar. Ingen utskällning utan enorm tystnad. en tystnad som är ett så stort straff så jag går sönder.

I bitar.

Andra felar inte. De har ingen del i något. Det är jag ENSAM som felar. Det finns ingen annan orsak är JAG. Inget annat... inga gamla moln som tornade upp sig mer än jag. Alla andra är fina... de har ingen skuld. Bara JAG.


Bild: Nära,, murgrönans blad.

Längtar. Efter dig. Du fina...Oskuldsfulla försoningen.

Jag är inte perfekt. Önskar jag kunde ställa till rätta. Men straffet är hårt och Jag är värd det. Varje dag mår jag dåligt för allt jag någonsin gjort fel. Jag kommer aldrig bli hel. Aldrig. Jag har fått så hårda straff så jag kommer aldrig aldrig sluta skämmas. Aldrig stå här och vara stolt. Aldrig någonsin vara nöjd med MIG eller tro att jag ska må bra.

För JAG får aldrig göra fel. Andra får och bli förlåtna och sedan får de må bra men inte jag. Jag ska straffas hårt. Det är jag värd. JAG. Jag drabbas av prövningar. Och jag är värd även dom. JAG. Ingen annan. Ingen ljusning finns utan allt kommer att slå mig rakt i ansiktet en dag. En dag kommer jag äntligen möta de stora ljusen och gå till en annan plats. en plats där i mörkret, i ensamhetn där jag hör hemma. DÅ kommer alla andra som jag gjort illa bli hela. När jag är borta. Bortspolad. Bortglömd. DÅ finns kanske den bot jag så länge önskat. Att få vakna en dag utan att känna den skuld som jag alltid måste få känna. Jag vet att dagen kommer å då tar jag det steget. Bort.... vägen till evigheten. där jag hoppas få vila i frid och känna ett lugn. DEN dagen när den kommer kommer jag ta steget.


Bild: Murgröna

Du usla människa som inte är värd en lugn stund. Du elaka hemska person som gör ont. Som uttrycker fel ord som säger fel saker. Som lägger dig i och förgör och förstör.

Ljuset finns och jag vet det. I döden. Ingen annan stanns kan jag någonsin få ett avslut där jag får sona de brott jag begått.

Jag ska aldrig annars bli förlåten.


Kommentera här 8 st

Kommentarer
Hoppelajnen - Psyco dad (Jasons pappa)!

sv: hehe! jag håller med, helt klart. och det är kanske därför den har fått hänga kvar... :)

får la ta en omröstning på detta kanske.



gillar din blomtatuering på höften... kändes "bra" vid midjan va? :)

2010-01-17 @ 12:55:03
Länk: http://hoppelajnen.se
Johan

Heter det "tornar upp sig"?

Jag har nog alltid sagt "tonar upp sig" :)



SV: Okej, hoppas du har turen och får det då! =) Man vet ju aldrig! :)



Ha en bra söndag du också! :)

2010-01-17 @ 13:39:23
Länk: http://schumacher4ever.blogg.se/
Hoppelajnen - Psyco dad (Jasons pappa)!

sv: just precis över midjan tycker jag att det har varit jävligast... o då har jag kört i armhålan och över bröstvårtan bl.a... hehe!

den är ju jättenajs att bygga vidare på. :)

2010-01-17 @ 13:55:12
Länk: http://hoppelajnen.se
soffie

va fin bild på murgrönan

å va hemskt om du känner så som du

du är perfekt som du är tycker jag du kämpar och stöttar dina barn du är en underbar mamma.glöm aldrig det,

2010-01-17 @ 19:20:44
Länk: http://soffie69.blogg.se/
Ellen Schutz

sv; Nä dom är inte snygga men dom är riktigt sköna !

2010-01-17 @ 19:22:35
Länk: http://ellenschutz.blogg.se/
Hanna

SV; tack :) jag har fotat alla själva :D

2010-01-17 @ 20:12:44
Länk: http://hannanas.webblogg.se/
Johan

SV: Jag tror du har rätt. Jag kollade ordboken och "torna" är när något dominerande höjer sig över allt annat, så jag tror faktiskt du har rätt. Att ett hus t.ex. tornar upp sig borde ju då vara att det höjer sig över allt annat, så att det är det man fastnar på ungefär. Så jag får nog ge mig där.. :)



Nu har vi varit i Linköping.. tänkte duscha lite nu efter en hemmaträningen och så ska jag plugga lite religion...



Ha en bra kväll!

Ska du se Falk idag med? :)

Vilken är det idag i så fall? :)

2010-01-17 @ 20:34:34
Länk: http://schumacher4ever.blogg.se/
Johan

SV: Ja, jag förstod det. Fast egentligen förstärks de ju inte, man bara utvecklar dem på ett annat sätt än vad de som har kvar alla sinnen gör :)



Okej, tyvärr vann hon inte.. men det måste ändå ha varit jättehäftigt att få vara där! :)

Ska se resten av galan nu..



Gick det bra att köra WII? :) Vad spelade ni för något? :)

2010-01-18 @ 21:34:04
Länk: http://schumacher4ever.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: