Hemma

Datum: 2010-01-29 Klockan: 15:42:44 Kategori: Böcker

Va härligt de är att ha energi.

Som ni vet minskade jag på en medicin för någon vecka sedan. Det har gjort att jag är bra mycket piggare nu. Att inte jobba heltid gör sitt. Jag kommer hem i bra tid om dagarna och orkar med här hemma. Det är guld värt att inte gå som en zombie. Att jag har fått mera värk begränsar mig dock men gör väl att jag på något vis känner när det är nog, eller tyvärr när det redan ÄR försent.

Idag har jag ju gjort massor med bilder och scheman. Sedan har jag torkat av i köket och hängt upp lite nya gardiner. Pyssel. Det blev fint. Har även inhandlat en del scrapbooking saker. Jag och August ska pyssla imorgon är tanken. Jag har aldrig gjort detta innan så jag vet ju inte ens HUR jag ska börja. Men jag ska kika runt lite på nätet så kanske jag ser hur andra gjort något kort eller så.



 

Bild: Gardinerna med almogeinspererade blommor.

 
Bild: Lite vårlökar i kruka. De kommer nog slå ut under helgen. Krokus och påskliljor.


Bild: Lite nya dukar. Tyvärr köpta jag i rosa, skulle köpt blå då gardinerna var röda och blå men de passar nog i vardagsrummet.




Bild: PYSSEL.... MASSOR.

*******************************************************************
**************************************************

Vill passa på att tipsa om en bok.

Jag är Wanted av David Larsson

En bra bok med en sann historia. Skriven på ett annorlunda sätt. Annat språk än vad man är van. Den har hållt mig fast.



"Att vara yrkeskriminell och leva i den undre världen är som att spela tio schackpartier samtidigt, hela tiden. Och för att komma i mål, kamma hem spelet, måste man vinna, inte bara ett parti, utan vinna hela tiden. Alla spelen konstant. Förlorar du en enda gång kan det leda till riktig skit, kanske din död. Du vet inte vem du spelar mot i alla lägen. Och det är inge åtta till fem, utan tjugofyra. Dygnet runt. Med ditt eget liv och andras som insats."

David Larsson (pseudonym) valde att leva i detta kaos, spela detta spel och satsade sitt liv. Tjugo år i gamet. Men han förlorade och är nu efterlyst och gömmer sig i Thailand. Han är inte bara efterlyst utan ligger även i krig med den värsta sorten här hemma. Ett krig som han inte kan vinna. Jag är Wanted är hans story, hans liv.

Kommentera här 7 st

Kommentarer
F A N C Y

Svar. Det är strålande med mig med! Vad hittar du på?

2010-01-29 @ 21:10:08
Länk: http://fanzo.blogg.se/
Mezza

hej!

Jag vet inte om du vet... men jag har en bokblogg där jag samlar böcker jag läst och recencerat lite.... jag har även hoppats på att jag ska få recencioner av andra... Får jag kopiera ditt tips om denna bok till min blogg? Såklart skriver jag att det är från dig o länkar...

kolla gärna in bloggen... den finns länkad bland mina bloggar på min sida...

kram!

2010-01-30 @ 10:47:21
Länk: http://mezzasblogg.blogspot.com
Mib

Oj vad du grejar! Så intressant att läsa och titta på, speciellt det du gör till August. Vilka tips och vad härligt gjort, jättefint. Storkram!

2010-01-30 @ 11:29:09
Länk: http://mibfilosoferar.blogg.se/
Eva

Skönt att höra att du är piggare :-)

Hoppas du får en riktigt mysig lördagkväll.

Kram,

Eva

2010-01-30 @ 15:09:16
Länk: http://detspokar.blogg.se/
Soffie

men å va fint det blev å tack för boktips,

kram

2010-01-30 @ 18:40:49
Länk: http://soffie69.blogg.se/
Mezza

hej

har försökt skicka kommentar halva dan men det har inte funkat... får se om det gör det nu... iinte bara din blogg som jag inte kunnat det på.

iallafall... jag addade dig på bloglovin redan för ett tag sen, så nog har jag koll hehehe

har lagt upp ett par av dina bok-tips på min bokblogg... länkat o så oxå.

kram!

2010-01-30 @ 22:01:57
Länk: http://mezzasblogg.blogspot.com
Johan

Den där boken lät riktigt bra! Den ska jag läsa :)

Jag håller på att läsa Gomorra nu, den handlar om Italienska, eller främst, Neapolistiska maffian. Den är sådär.



Kul att det går framåt med Agge! :)



SV: Ja haha, lite seg är du allt :) men orkar du annat så är det ju bara bra! :)



Ja, här har det snöat jättemycket.. Den här snön lär ju inte försvinna än på bra länge även om det skulle råka bli lite varmare nu snart...



Hoppas du har haft en bra dag i alla fall! :)

2010-02-01 @ 18:01:13
Länk: http://schumacher4ever.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: