Känsla eller känslor?

Datum: 2010-01-16 Klockan: 12:33:13 Kategori: August/barnen/Autism

Ibland får man inse att tiden är inne. Inne för nya tag. Nya saker. Nya mål. Man måste våga släppa det som varit och gå vidare. Hur mycket än drömmen har gått i kras så måste man se vidare förbi... inse att det som var inte är nu. Att man inte kan stanna i den dröm man trodde var för evigt.

Ibland blir inte livet som vi trodde. Vi måste ändå acceptera och släppa och gå vidare. Det kan ta tid men vi måste. För att bli hela.

Vi måste se att det kanske inte går... att det inte längre finns det hopp och den ljusning som man trodde... och sedan se framåt och hitta en väg som måste fungera.
Bild: Orkidee

Igår kände jag för första gången på så länge att jag var lite lite piggare. Den där tyngden över mina ögon fanns inte där. Jag mådde bättre. MEN för det finns men... kryp inne i kroppen fanns och jag har ont i lederna. MEN återigen så är det ärndå såhär långt värt det så jag slipper vara så medövande trött. Det är tufft att leva med den där enorma tröttheten så då får det väl värka lite. Samtidigt vet jag att det säkerligen går över med tiden. Det måste jag ju tro och tänka.

August läkare ringde sent igår. Hon hade tittat på alla tester och allt tyder ju på en koncentrationssvårighet. Men som min kontakt sa att det VAR ADHD ville hon inte säga. Hon ville i detta läge inte ge honom ytterligare en diagnos. Så varför säger min kontakt att JA han får den nu. HAn HAR ADHD. Det blir kanske så men först ska man se om medicinen har verkan. Har den inte det ska han ju inte tillskrivas denna diagnos för då beror de problem han har av begåvning eller av hans Autism. Jag blir ledsen på min kontakt som säger saker hon inte har befogenheter för. Saker som gör en både arg och ledsen. 

Vi börjar med medicin på måndag. 

Nervöst och jag ber till den Gud jag inte tror på att det ska hjälpa honom.


Bild: Vår kisse. Arwen.

Snart väntar jobb. Å jag är så glad att jag orkar med jobbet nu. Jag hoppas jag och barnen får vara friska så jag får komma iväg och slippa stå där med noll och inget i lön.

Tack för att ajg får må såhär pass bra och för allt fint jag faktiskt har i livet. 


Kommentera här 6 st

Kommentarer
Pernilla

Tack detsamma....ni får med ha en bra dag =)

2010-01-16 @ 13:45:53
Länk: http://candygirl84.webblogg.se/
Anonym

Men det är ju inte alltid medicin fungerar på ett barn med ADHD även om dom har den diagnosen. Det fick ju verkligen vi erfara. Allt blev ju tyvärr värre =( Hoppas att ni däremot kan få hjälp av medicin.

För det kvittar vilken diagnos dom har eller inte....Lika jobbigt är det ändå och då är det skönt om det finns nått som hjälper och om man kan få rätt stöd. En jättekram till dig!! //Angelica

mina

God eftermiddag gumman.Så fin bild på blomman & söt bild på din katt..Hoppas att du får en skön lördag,,inte skoj att jobba på en helg men sköna pengar när lönen kommer.kram kram

2010-01-16 @ 16:01:53
Länk: http://blondis81.blogg.se/
Johan

SV: Ja, detä r sant! Man ska ta vara på de dagar, och allt annat också för den delen, som gör att man mår bra, bättre än vanligt. Det är viktigt.



Ja, jag förstår det, men som sagt, funkar det så är det ju kanon! :) Då får man väl ta lite mer tid och fixa och dona så att det funkar, för det är ju det viktigaste! :)



Lycka till med jobbet ikväll då =)

cicci

Du verkar vara en mycket klok kvinna Tezz & jag önskar dig den bästa lördagen!

2010-01-16 @ 17:35:08
Länk: http://cicci79.blogg.se/
Johan

SV: Ja precis. Bara det hjälper så.. =)



Har du några planer för imorgon då? =)

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: