Hopplöst

Datum: 2010-07-13 Klockan: 13:38:17 Kategori: Kropp å själ/ADHD

Igår kom ångesten över mig.

En sorts befriande gråt. Jag grät så jag skakade. Tårarna bara rann.

Jag vet varför.

Samma sak som alltid. Tomheten. Ensamheten. Det kommer över mig.

Jag behövde gråta.

Maken la sig. Varm och trött efter flera dagars nattarbete.

Jag tog på mig kläderna. Gick ut i sommarnatten.

Jag kan just nu inte sova. Jag är inte trött. Jag är inte varm, det är inte värmen. Jag kan bara inte sova.

Jag läser. Läser bok efter bok. Varför ligga å vända och vrida och känna tvånget att sova? Jag somnar ju inte i alla fall. Så jag läser.

Igår klädde jag mig. Stortjöt och knallade iväg.

Ringde en av dom jag KAN prata med. Grät och grät.

När tårarna hade sinat något tittade jag lite runt om mig och ja ha ja... kantareller.

Sonen tittade på mig som om jag vore från mars när jag visade vad jag gjort.

-Svamp? Plockar du svamp mitt i natten?

-Jaa, jag är ju knäpp ja vet, svarade jag.

-Ja mamma ja vet, du är knäpp.

Kompisen höll med, de är inte riktigt normalt att i en skymd natt smyga runt i buskar bland mygg å annat som jag är så rädd för och plocka sommarkantarellerna.

Men de gjorde mig glad.

Jag kände mig lättare.

Återkom in och la mig på mage i sängen. Arwen kom och la sig på mina ben... kröp ihop. Vi somnade en stund. Två timmar senare var jag uppe igen. Vankandes. Försökte få av en spelkonsoll som lyste neonblått i natten.

Alla snusade gott i värmen. Alla utom jag. Snart har jag hållt på såhär över en vecka. Snart måste kroppen få sin vila. Jag vet. Men just nu är det som det är. Jag är helt enkelt vaken.


Kommentera här 6 st

Kommentarer
Mezza

hej

nej jag fick inte nån annan kommentar än den du nyss skrev... hmm konstigt.

Det finns mini-mini pärlor... men de är av märket HAMA. Jag funderar på att köpa nån påse o platta med såna, men enbart för att tex göra siffror till klockor osv... annars e det för jobbigt :P

De jag använder är i den "vanliga storleken". Dvs ca 5 mm höga.

Det finns 2 större pärl-företag. HAMA och NABBI.

Det är NABBI-pärlor man ska ha. De ser likadana ut i storlek o form, men NABBI-pärlorna finns i rätt sorterade färger (PET-flaskor)

Jag börjar oxå undra vart jag ska göra av alla tavlor, men jag har ju gett bort flera med. Bla 2 st som inte finns uppe på bloggen. Men jag kom på den finurliga idén att när jag har alldeles för många tavlor, så kommer jag tömma en vägg här hemma, och fylla med enbart pärl-tavlorna. Täcka hela väggen med tavlor lixom. Kommer bli snyggt :P



Kram på dig!

2010-07-13 @ 15:54:33
Länk: http://mezzasblogg.blogspot.com
Mezza

hej

Tack för din omtanke och förståelse...



Jo, jag köper pärlorna på Panduro :)



Kram

2010-07-13 @ 18:06:27
Länk: http://mezzasblogg.blogspot.com
mamma mindy

God kväll.Jag är så nöjd över min brud bukett..synd att den inte blir lika fin när man torkar den..skoj att man fick några bilder på den..Hoppas att du får en mysig kväll med manen din.kram

2010-07-13 @ 18:47:39
Länk: http://blondis81.blogg.se/
soffie

men fy vad jobbigt för dej,hoppas verkligen du snart mår bättre,på somamren känne rjag ej så men när mörkret kommer kan jag må riktigt dåligt,

massor av goa kramar till dej

2010-07-13 @ 19:53:09
Länk: http://soffie69.blogg.se/
Pernilla

Joo tack det går bara bra på jobbet och jag trivs kanon och de är nöjda med mig =) Känns som man äntligen hittat rätt.

2010-07-13 @ 19:57:58
Länk: http://candygirl84.webblogg.se/
Johan

Det låter kanske lite dumt, men tror du det är vanligt att vixna gråter? För mig känns det så konstigt. Om någon jämnårig skulle gråta är det en sak, men att se tex. mamma eller pappa gråta, det är svårt att se tycker jag. Antagligen gråter de med ibland. Det gör ju alla. Bara det att det är svårt att föreställa sig.

2010-07-14 @ 17:08:50
Länk: http://schumacher4ever.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: