Blogg sug...

Datum: 2010-06-17 Klockan: 20:25:13 Kategori: August/barnen/Autism

.... har inget att tillföra.

Innan var de flera som mest tyckte jag var negativ och gnällde. Detta var min ventil och är ännu. Men jag mår bättre. Man har inte samma behov av att skriva nör man mår gott.

Men jag skriver ändå... lite lite. Små saker. Saker ingen är intresserad av.

Dagen ahr gått. En bra dag.

August är inne i en period med frågor. Många frågor. Om allt. Han tar igen mycket han inte har förstått. Jag ser också att mycket börjar fastna i minnet.

Jag ser också hans Autism.

Han frågade vad tidningen Ögonblick handlade om. Jag svarade att det bla handlar om Autism.

-Det är just DET som jag har. Autism.

Så säger han.

-Det är min sjukdom.

Jag rättar och säger att det är hans funktionshinder.



Bild: August.


Min underbare unge. Så klok men med så stora problem ibland.

Idag i Karlskoga så går han in i sig själv då han inte får köpa något. Går ut utanför Hemtex kryper ihop nänstan UNDER en varukorg som står med reasaker utanför. Kryper ihop pch stänger ner.

Folk tittar. Han är inte ett barn som bara är sur och går ut och sätter sig. Han kryper ihop och stänger av.

Berättar för någon och denne ler och säger att jo sånt känner hon igen. Det gör vi som är föräldrar. Men inte så.... detta känner man inte igen hos alla barn. Detta är hans funktionshinder.

Sådant jag ser mer och mer av.

Men han utvecklas och jag ser mer av Autismen men ändå så mycket som är i positiva ordalag. Jag känner en sån kärlek. Jag är så stolt.


Bild: Oskar under sin rosa period.


Bild: Min Albin.... go ungen.




Kommentera här 6 st

Kommentarer
Eva

Jo, det är bra att ha en blogg att "skriva av sig" på. Så har det varit för mig också. Fast jag tror att det kan vara bra att försöka fokusera på positiva saker också. Annars blir det lätt att man fastnar i ett gnällande och det blir som en nedåtgående spiral.

När det gäller det som jag har upplevt, med spökerierna, så har jag också märkt att det förvärrats när jag varit ur balans. Så därför försöker jag också att skärpa till mig och inte fastna i deppet. Då blir det bara värre. Fast dagens inlägg (på min blogg) är av det gnälliga slaget :-))

Önskar dig en riktig toppenhelg!

Sköt om dig!



kram,

Eva

2010-06-17 @ 21:22:41
Länk: http://detspokar.blogg.se/
Ellis

Fina bilder på dina barn! =)

Kram

2010-06-18 @ 00:49:44
Länk: http://www.metrobloggen.se/paltbarn
Mallamousan

Ja han sa allt det! :)

Roligt att de kommer till användning! Har sagt till honom så han skulle ta med nån mer hem! :)

2010-06-18 @ 07:19:37
Länk: http://mallamousan.blogg.se/
mamma mindy

Godmorgon gumman..Önskar dig en skön helg..Fina bilder på dina söta prinsar..kram

2010-06-18 @ 11:35:49
Länk: http://blondis81.blogg.se/
soffie

va fina dina barn är,

hmm rosa hår det skulle jag kanske prova sombara ÄLSKAR rosa,:)

ha engo fredag

2010-06-18 @ 12:29:12
Länk: http://soffie69.blogg.se/
Pernilla

Hoppas du/ni får en bra helg!!

2010-06-18 @ 17:50:13
Länk: http://candygirl84.webblogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: