En ny underbar dag...

Datum: 2010-06-23 Klockan: 10:42:27 Kategori: Kropp å själ/ADHD

Solen skiner och idag om det hade varit för läääänge sen, BLINK, hade det varit Midsommarafton. Men nu är det BARA den 23:dje. En dag som många fyller eller har fyllt på i min närhet. För tio år sedan stod jag även brud denna dag med mina barns pappa.

Så idag hade vi om vi om vi fortfarande hade varit gifta firat tio år som gifta. Vi hade även varit tillsammans i 21 år. Gud va tiden går.

Det var en helt underbar dag. fint väder och det var en fredag och just Midsommarafton. Jag gifte mig i kyrkan den gången med vit klänning och ja ni vet håret uppsatt underbar bukett och bröllopsnatten på Selmas SPA uppe i Sunne. Släkten bjuden.... stort och mycket.

Det var en upplevelse jag inte vill ha ogjord. Det är en dag jag fortfarande minns. Som jag kommer fortsätta minnas. 16 år hade vi tillsammans barnens pappa och jag. Många bra år och tre underbara barn fick vi.

Min fd svärfar hade firat födelsedag om han levt idag. Barnens farfar. Han gick hastigt bort då vår äldsta var fyra månader. Hans första barnbarn. Det enda han fick träffa.

Glädje möter sorg.

Idag är det en vanlig onsdag och arbetsdag.

Vi packar inför helgens resa till Vimmerby och Astrid Lindgrens värld.

Vi njuter av solen. Av värmen vi har.



Älskade.... du finaste. Du underbare. Vill ligga i dina armar. Känna din värme. Din glöd. Dina händer på min kropp. Känna den energi som finns mellan oss.

Njuta av just DIG. I stunden vi har. Som vi stjäl. Som vi lånar. Som vi delar.

Älskar dig.


Kommentera här 2 st

Kommentarer
Johan

Så ni var tillsammans i 11 år innan ni gifte er?

Det känns så långt fram i tiden för min del... Om 11 år, då är jag 32... Förhoppningsvis har jag uppnått mitt mål med Paralympics då och jag och A bor tillsammans någon stans, här eller i Göteborg kanske. Man vet aldrig hur livet kommer se ut i framtiden...



SV: Tack! :)

Ja, jag såg det på FB, att du fyller på lördag :) Grattis i förskott :)

På fredag är ingen hemma.. Bara jag och ev. syrran... Tyvärr, var så nära att jag.. ja, att jag inte hade varit hemma på fredag om vi säger så, men nu blir jag hemma i min ensamhet ändå...



Ja, usch, det där med myror är aldrig kul... :/

2010-06-23 @ 17:08:48
Länk: http://schumacher4ever.blogg.se/
Eva

Åh, ska du till Vimmerby! Det låter skoj. Har aldrig varit där och nu är dottern nog lite för stor för Astrid Lindgrens värld. Nu går hon t.o.m själv med kompisarna på Gröna Lund... suck! En annan tycker ju sånt är kul och hade gärna gått dit med henne. Fast det förstår man ju... Jag ville inte heller dra med morsan på Grönan när jag var 15 :-))

2010-06-23 @ 17:11:53
Länk: http://detspokar.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: