Namn

Datum: 2010-06-26 Klockan: 15:57:50 Kategori: Allmänt



Detta med namn.

Namn ändras genom tiderna. Namn återkommer och glöms bort för ett tag. Nya namn dyker upp, namn jag kallar PÅ-HITTE-NAMN....

Astrid Lindgren hittade på sin tid på Både Ronja och Tjorven och även Madicken....Mio??

Nåja...

Mina barn ahr fått sk gamla namn... Oskar, Albin och August. August är inte så vanligt och MÅNGA reagerar på detta namn.

Igår när vi tillbringat en dag på Astrid Lindgrens Värld säger August:

-Va konstiga namn en del barn har.

Jag frågade vad för namn som var konstiga men jag fick faktiskt inte något svar.

Vilka av alla namn jag hört under dagarna reagerar MITT barn som konstiga?

Är de de gamla som Karin, Astrid, ENOK, Nils, Agnes Ebba eller något av alla de NYA namn som kommit som inte jag anser vara namn... ler...

Galaxia.... Texas? Dina....

Eller andra nyare namn? Thindra...Liam, Nova, Neo, Melwin?

Eller vanliga namn som Johan, Anders, Andreas, Anna, Lisa.... (hoppsan... oxå gamla namn. ) Magnus, Mathias, Ann-Sofie, Lena.

Dubbelnamnen... när gör de comeback mer än i dansbandsvärlden?

Det är i alla fall en härlig blandning namn och som sagt jag funderar vad det är mitt barn anser konstigt..... å jag funderar vad mina barnbarn kommer få för namn....

När blir Gunnar och tex BARBRO på ropet?

Åsikter om namn denna midsommardag?

Inte många som döpt sitt barn till PIPPI i alla fall... knepigt.















Kommentera här 2 st

Kommentarer
Mallamousan

Ser ut som om ni haft det riktigt bra! :)

2010-06-28 @ 07:46:43
Länk: http://mallamousan.blogg.se/
Johan

Vi läste faktiskt om det där med namn igår på stranden. Johan är på väg ut. "Gammelnamn" är på väg tillbaka, sådana som min generation tycker är gammelnamn, t.ex. Gösta, Göran, Inger, Ingrid, Alva osv.



Sedan stod det lite om vad man får och inte får heta. Pasionsfrukt får man tydligen heta. Vem f*n döper sitt barn till det??

Texas tycker jag annars är ganska fränt, men konstigt att man får heta det, men inte Oclahoma eller vad det var.



Det där med namn är en ständig fråga, men jag är ganska säker på att mina barn, om jag får några, kommer heta något "vanligt", något vi i min generation tycker är vanligt. Malin, Sara, Jessica, Jenny, Niklas, Markus, Jonas eller något liknande. Sen beror det ju på vad tjejen tycker också :)

2010-06-30 @ 14:25:36
Länk: http://schumacher4ever.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: