Skönhet

Datum: 2010-06-03 Klockan: 09:51:11 Kategori: Kropp å själ/ADHD

Vem bestämmer vad skönhet är?

Betraktaren?

Det borde vara så. Men jag tror att vi styrs mycket av annat. Ideal som sätts och som vi tror att vi måste följa.

Hur många unga tjejer vågar idag stå upp för det de är och det de fått och har? Hur många operarar inte större bröst och fyller ut sina läppar? Varför?

Tycker de verkligen att dessa läppar är snygga? Eller tror de att man måste, för att så många andra... för att nå någon form av status... att killarna vill ha detta eller vad gör att man sprutar in nervgift i läppen?



Titta på vår drottning som ser stelare och stelare ut i ansiktet.... där man inte verkar kunna acceptera åldrandet. Det ser kontslat och konstigt ut.

 

Varför?

Vi måste ju må gott i de vi är. Jag säger inte att jag är emot skönhetsoperationer men jag undrar vad som driver så många att göra detta. Många har fina bröst. Många är söta och hur fina som helst men ändå.

Sedan är man efter dessa ingrepp inte nöjd utan man fortsätter och fortsätter som i någon form av jakt efter ett jag som inte finns. Det blir som om man jagar någon som inte finns..... för vi måste ju trots allt gilla oss själva.... och vi ska väl älska varann för de vi verkligen är inte för den yta vi visar?


Bild: Är dessa stora bollar snygga???

Jag undrar så om man mår så gott... och vad som driver. Varför vi tror att vi måste detta.

Givetvis vill vi se fräscha ut. Vi vill va fina. Klart vi ska bry oss om vårt yttre. MEN vi ska göra något gott av det vi har. Inte konstla till de.


Bild: Sandra Bullock... en av de naturliga tjejer som fortfarande har sina smp bröst kvar...

Säg inte att jag inte förstår. Jag är inte perfekt och som ung hade jag inga bröst alls. Tänk om jag hade valts bort av killen jag älskade för att jag hade så små bröst??  Jag var enormt mager och med en ökad vikt fick även jag bröst. Innan var jag en planka som inget satt snyggt på men jag hade aldrig en tanke på att jag inte dög åt min man och jag skulle opererat mina bröst. Det hade varit förståeligt OM jag gjort detta jag som inga hade men nej jag kände att detta är ju jag....


Bild: Jag...

Glöm inte bort er själva i alla ideal och kroppsfixeringar.... vi duger precis som vi är och vad komemr hända med kroppen för de som gjort alla dessa ingrepp? Vad leder det till? Något att tänka till om anser jag.


Kommentera här 9 st

Kommentarer
Pernilla

MM förnyelse då och då behövs =)



Hur är det annars idag?

2010-06-03 @ 10:19:57
Länk: http://candygirl84.webblogg.se/
Georg Hendrix

Det är det som är saken lilla Tess. Hur många är dom med "sjukligt" liten snopp? Jag har aldrig sett någon sådan .. inte de få jag sett i verkligheten och ingen jag sett på bilder. Men dom kanske är många. Betydligt fler än vad undersökningarna någonsin kan komma på. Ska på alla dessa personer sitta ensamma i trånga lägenheter och tycka synd om sig själva hela sitt liv? Och exakt samma sak gäller "utan bröst" och folk med andra fenomen som i mångt och mycket inte spelar större roll.



Stora naturliga läppar kan vara riktigt snyggt, men jag är osäkert på om jag någonsin sett ett par snyggt opererade läppar.



Tänk om du hade valt bort din förra man (han du hade tre barn med) för att hans snopp var mindre än de du tidigare varit med eller att han valt bort dig på första dejten för att du inte hade några bröst? Då hade du inte haft tre barn idag.. åtminstone inte samma barn. <-- värt att tänka på?



Jag har redan inspirerat TVÅ stora inlägg hos dig.. en person som antagligen är smartare än mig på många sätt, har tre barn, haft mer sex och är 12 år äldre. Det verkar som en kille med liten snopp ändå har något att erbjuda ;)

2010-06-03 @ 10:25:36
Länk: http://georg.blogg.se/
Pernilla

OK vad ska du göra där?

2010-06-03 @ 12:09:56
Länk: http://candygirl84.webblogg.se/
Michaela | foto, bloggdesign & vardagsliv

Sandra Bullock är en vacker kvinna!

2010-06-03 @ 12:18:33
Länk: http://www.youtube.com/watch?v=0UjsXo9l6I8
Linda

Ett klokt inlägg Tess.

Jag vill ju gärna gå ner i vikt, dels av estetiska skäl, jag vill bli snyggare men framför allt av hälsomässiga skäl. Jag skulle mycket väl kunna tänka mig magsäcksförminskning. Därmot förbättringar som bröstförstorningar, läppförstorningar etc har jag svårt att tänka mig. Det spelar nog ingen roll hur man ser ut, känns det inte bra inombords så blir det inte bra hur perfekt yttre man än har.

2010-06-03 @ 15:14:41
Länk: http://wondergirl-bloggen.zoomin.se
mamma mindy

God kväll...Hoppas att du mår bättre i dag...Ja man kan undra varför det är så många som inte är nöjda med sig själva..Är så glad att jag är som jag är o inte vill vara som alla andra..ha en skön kväll.kram

2010-06-03 @ 16:34:52
Länk: http://blondisi81.blogg.se/
Georg Hendrix

Vården? Nu börjar det klarna upp lite.. du fick din gamla "man" när du var 15 och ändå har du sett hur många snoppar som helst.. "vad är det där för tjej, egentligen?" tänkte jag :P



Bilden du har på din blogg "den översta snopp-bilden" är ju en normal lång.. men väldigt grov skulle jag säga.



Vad inom vården jobbar du med? Är det liksom: "Hej Bengt, nu måste vi kontrollera din hjärtsvikt och av skäl jag inte vill gå in på så måste vi utföra en snoppmätning :P".



Jag var på AC/DC-konsert nyss. Vilken show! Musikalisk kan man sitta och säga lite vad som helst angående mycket men energin, attityden och showen i sig var 5 / 5 :)

2010-06-04 @ 01:13:58
Länk: http://georg.blogg.se/
Johan

Bra skrivet, Tess! Jag håller helt med dig i det här. Jag tror det är media och div. kändisar som styr mycket av det där. Kändisar ser snygga ut, de får mycket uppmärksamhet i media, folket ser dem och vill se ut som dem, eftersom att de ser bra ut. Så börjar man äta det man tror är bra, man börjar fundera på plastikoperationer och så börjas det. Det blir som ett beroende. Har man väl börjat fortsättter det bara. Man gör en operation, vill se ännu bättre ut, gör ytterligare en operation osv. Till slut inser man förhoppningsvis vad man har gjort, att ens egen person, den man en gång var, är helt borta. Vad gör man då?



Man duger bra som man är. Det är insidan som är det viktiga. Är man riktigt kär, då bryr man sig inte om brösten är stora eller inte, om man har snygga läppar eller inte. Det är insidan som är det viktiga. :)

2010-06-06 @ 20:56:35
Länk: http://schumacher4ever.blogg.se/
Anna

Kan det inte vara så att man gör ingrepp för att man själv inte känner sig komplett? Vem är person att dömma att naturligt är det enda rätta. Vi är många på denna jord och alla med olika uppfattning om vad som är vackert eller ej. Ser att du inte beskyller eller ser ner på de som väljer ingrepp utan framhäver att de är vackra som de är naturligt vilket är fantastiskt.



Jag har gjort mina bröst. Det för att jag har gått ner ca 40 kilo och har ammat. Jag är inte jätteung men inte gammal heller. Jag har tränat och känner mig i form. Inte perfekt men det gör inte så mycket. Problemet för mig var mina tomma rynkiga bröst. Tog pengar och la på mig själv. Inte för att bli en dolly utan för att bli ett med den jag är på insidan. Jag mår jättebra nu. Har gjort det för mig själv. Ingen annan. Är det så fel?



Tror inte att någon i min omgivning ens har tänkt på att jag gjort något nytt. Jag är inte sådan. Har samma klädstil, samma personlighet. Inget förändrat.



Jag har tänkt som du men den estetiska kirurgin är så mycket mer än bara modeindustri och samhällets syn på det perfekta.



Bara en reflektion.

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: