Värme...

Datum: 2010-06-28 Klockan: 17:36:06 Kategori: Allmänt

.... så skönt.

Njuta.

Sol och värme.

Klagan.

Puh va varmt det ska vara. Jag pallar inte. Orkar inte.

På vintern likaså. Det är grått och skitväder men blir de rejält kallt och snö ja då är det lika illa de.

Varför?

Vat ni? Jag tycker om årstiderna. Men då vill jag ha årstiderna som det ska vara. Sol och värme. Vinter och kallt. Höststormar och färger och regn och en vår med takdropp och vårblomster i rabatten.

Det är sällan våra årstider är som de bör vara numera, eller som vi vill. Jorden rör sig och vi får uppleva en förrändring av jordens liv. Som det en gång varit tidigare med istid och sådant. Jorden lever och vi med den. Saker händer som gör att det rör sig.

Så jag stannar upp. Jag njuter. Jag behöver solen för att orka med de mörka månaderna. Snart kanske norden läggs i det mörker det en gång var under istiden. Vem vet? Å jag som blir dåligare i sinnet under vintern behöver ladda mina batterier. Så jag njuter. Försöker inte klaga.













Minnen

 

 

 




Kommentera här 5 st

Kommentarer
Maria

Härliga bilder och visst får man passa på att njuta av värmen!

För 15 år sen var vi oxå till Vimmerby hela familjen, himla kul alltihop, man blir som barn på nytt en annan oxå =)



Ha're gött!!

Ellis

Fina bilder! =)

Vi har haft lite mer värme men fortfarande kallt luften, så hoppas på mer solväder snart!

Hade en fin midsommar, nu är det dans som hägrar imorgon, helst utan regn. =)

Ha det så bra!

Kram Elenor

2010-06-29 @ 21:42:45
Länk: http://www.metrobloggen.se/paltbarn
mamma mindy

Godmorgon vännen..Hoppas att du får en skön sommar dag..Fina bilder.kram kram

2010-06-30 @ 08:46:17
Länk: http://blondis81.blogg.se/
Johan

Vi är på väg in i en ny istid, som kommer drabba oss om ca 6000 år eller något liknande... :)

2010-06-30 @ 14:40:02
Länk: http://schumacher4ever.blogg.se/
Mib

Jättefina bilder :-)

2010-07-03 @ 19:59:22
Länk: http://mibfilosoferar.zoomin.se
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: