Vänner

Datum: 2010-11-01 Klockan: 13:18:00 Kategori: Kropp å själ/ADHD

Andra vänner är det skörare med. Man knyter ett hårt band och man förstör de. Kraschar en vänskap som man kommer sakna. För att man trodde man någonstans gjorde rätt fast att det skrek NEJ. Därför att någon annan ställde till ett sådant liv så man blev än mer knäckt om man inte gjorde som man blev tillsagd. Någon som förstörde så mycket och lämnade mig att betala. Han betalar inget. Han känner ingen skuld eller skam.

Jag känner båda.

Jag är en dålig person som inte kunde se. Som inte satte stopp i tid. När jag trodde att jag klarat det blev jag nedbuttad igen.

Jag förtjänar inget annat. Jag är dålig. Jag ska straffas. Jag straffas för mera. Saker jag inte vet varför jag straffas för.

Men för mina barn står jag stark. Jag måste. Men svag innerst inne. Mår skit. Känner skuld och förlåtelse finns inte.


Kommentera här 6 st

Kommentarer
Georg Hendrix

Jag läste just i din blogg :P



Det enda som behövs för god mat är fantasi och en realtivt billig affär. Fantasi är SVÅRT att få när man alltid gör mat åt en person (av många skäl) och den enda affären jag har i gångavstånd har dåligt utbud och är dyraste ICA:t jag varit på! Men hur som helst, köp INTE kycklingpytt :P



Jag tror "alla" haft en negativt vänskap eller två. Åtminstone relationer som utvecklar sig negativt. Kompisen använder en som studsmatta för "negativa saker.. ständigt påpeka hur mycket "bättre den är än dig" (vilket jag tror är vanligare i kvinnliga vänskaper) eller kompisar som lurar in en på fel sida i livet.. droger, kriminalitet osv.



Jag har en kompis som är "hård". Sviker någon honom eller "skiter i honom" tar han bort dem på facebook, MSN, mobilen osv. och skiter fullständigt i dem. Hälsar inte ens på dem på stan sen. Även om det kan vara väl hårt ibland är det nog ofta rätt... Vänner ska stärka en. Skicka roliga spontana SMS när man mår dåligt, hitta på trevliga saker till ens födelsedag, höra av sig hur du mår, hjälpa tilll när man "nått botten"... gör en kompis inte detta utan mer får dig att tveka på dig själv och föra dina tankar på negativitet.. skit i dom. Sådana människor är inte värda din tid.

2010-11-01 @ 13:54:59
Länk: http://georg.blogg.se/
Johan

Livet är inte lätt alla gånger. Det är inte lätt att finna de där riktigt, riktigt nära vännerna. Det finns inte många sådana i världen. Man ska vara glad om man har en. Att förlora någon gör så fruktansvärt ont, ångesten flödar och livet är allmänt skit. Usch.



SV: Ja, det är intressant det där! :)



Vi är unga, men trots det vet jag precis vad jag vill. Behöver hon tid ska hon ha tid, så enkelt är det. Bara detta blir bra. Jag ska göra allt jag kan och lite till för att det ska bli bra. Det måste bli bra.

Det är detta jag verkligen vill. Jag hoppas bara att det är det hon också vill i slutänden, hur jobbigt det än känns just nu.



Allt styr vi inte, det har du rätt i, men till viss del styr vi över det hela.

Jordens undergång skulle jag inte tro att vi får vara med om, men man ska aldrig säga aldrig... Usch, vad hemskt...

2010-11-01 @ 14:26:25
Länk: http://schumacher4ever.blogg.se/
Johanna

Tråkigt när det blir så :(

2010-11-01 @ 15:05:08
Länk: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Linda

Ush då vilket ledset inlägg du skrivit här=(

Alltid svårt med vänner/inte vänner..eller hur nu man skall tolka dem..

2010-11-01 @ 17:01:45
Länk: http://hummingbird.blogg.se/
Johanna

oh ja han sjunger riktigt bra. Men inte riktigt min typ utseendemässigt :)



nej jag har väldigt få vänner men de litar jag på till 100% =)

2010-11-01 @ 18:51:04
Länk: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Ellis

Hej!

Vänner kommer och går, en del tar för mycket energi, så de saknar man inte men de som man trodde var äkta vänner som försvinner, det känns!

Sköt om dig vännen!

Kramar

2010-11-06 @ 19:47:11
Länk: http://www.metrobloggen.se/paltbarn
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: