Känslor

Datum: 2010-09-01 Klockan: 09:11:50 Kategori: Kropp å själ/ADHD

Psykisk ohälsa. Vilka drabbas? Samt varför drabbas vi?

Tankar.

Varför?

Vad gör att vi blir dom vi är? Miljö. Uppväxt och umgänge? Eller enbart arv?

Några av frågorna disskuterades igår kväll. Jag och maken pratade om dessa frågor.

Vissa klarar saker som händer i livet bättre än andra. Vissa är känsligare än andra men varför är det på det viset? Vad gör att vissa är mer rustade för motgångar och sorg?

Är man mer kall? Svag? Vek?

Jag har inget svar om jag ska vara ärlig. Men jag vet att alla kan drabbas av psykisk ohälsa.

Jag vet också att man måste ta hjälp för att ta sig vidare. Men att man ibland får dra på denna olust i kroppen utan att veta varför och HUR man ska bli av med känslan.

Jag tror samhället i sig gör oss mer sjuka idag. På andra sätt än förr. Psykisk ohälsa har alltid funnits men just detta med att man oftare mår dåligt. Visst det är mer accepterat men idag ställs så stora och höga krav.

Man ska orka och klara så mycket. Man ska var duktig överallt. Men man orkar inte alltid men livet snurrar för fort utan att man tar den där pausen man så väl behöver. Vi stannar sällan eller aldrig upp för att känna hur kroppen mår.

Min kropp mår inte alls bra just nu. Så jag tar igen mig och vet att mår inte jag bättre inom några dagar så ska jag ringa och be om hjälp.



Kommentera här 5 st

Kommentarer
Pysselfröken

Hej!

Tack för kommentaren i bloggen! Jag brukar oftast söka på Quickutz och ibland på spellbinders. Skulle vilja ha fler spellbinders, saknar bla ovala. Kram

2010-09-01 @ 12:23:53
Länk: http://pysselfrkensblogg.blogspot.com/
moa freakin' carlberg ♥

Ush, låter inte som du har det så lätt. Ta hand o mdig.

2010-09-01 @ 17:12:50
Länk: http://utankontroll.blogg.se/
moa freakin' carlberg ♥

Ush, låter inte som du har det så lätt. Ta hand o mdig.

2010-09-01 @ 17:12:55
Länk: http://utankontroll.blogg.se/
Ellis

Jag har inget bra svar heller, har många runtomkring mig som mår dåligt, speciellt på hösten, men sen vad det beror vet inte alltid de heller.

Just nu är jag mest less på förkylningen och att inte orka något, är ju helt knäckt bara av att cykla till å från jobbet!

Sköt om dig vännen!

Kram

2010-09-01 @ 19:58:13
Länk: http://www.metrobloggen.se/paltbarn
Barnens Hjältar

Åh, jag tycker träna är så jäkla tråkigt :P

2010-09-02 @ 19:57:29
Länk: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: