Intresse

Datum: 2011-08-07 Klockan: 11:13:57 Kategori: August/barnen/Autism

Igår gjorde jag de där jag vill göra oftare.

Vara spontan och liksom bara göra de som jag känner för här och nu.

Jag sms min arbetskompis. Kan vi komma upp?

Ja de kunde vi. Såna där oplanerade besök som man bara får för sig att göra och gör slag i. De där besöken som inte är så planerade. Som blir som de blir.

August hämtades upp å så åkte vi. För att titta på kaninbebisar och hästarna.



Bild: August vid hagen. Lille Affe och islandshästen Farfus. De är av färgen FUX... lär mig.

När vi var där uppe frågar Lena om August och jag hinner med att ta en ridtur. Inte kan vi säga nej. Så vi hjälper till och gör tjejernas ponnys klara. August tycker de är små som är van med stora hästar när han ridit med Malou. Linnea berättar att de är A ponnys. Att August inte är för tung.

Lena visar hur han ska rykta och han ställer sina tusen frågor och får svar. Lena är hur go som helst med barnen.

Sedan får han följa med ut i skogen. Å han rider helt själv. Ingen håller i mer än när de ska trava. Då springer Lena bredvid. Han får prova rida båda hästarna.





Bild: Rider ut i skogen... nu minns jag inte hundra... Grim och Pollux tror ja hästarna heter som han fick rida. Den sista va brun och vit och då kallas det Skäck tror ja de va.

Ni ser mamman lär sig om hästar.

Den 21 Augusti börjar faktiskt August på ridskolan. Nu e de dax att lära sig på allvar. Så skoj. Det är en grupp för funktionshindrade och jag valde så efter att de förklarat. Det är tydligt och man är noga med att repetera hur man rider osv så jag tror han behöver detta. Jag ser fram emot detta fast att jag inte är en hästtjej. Men jag har ridit. Jag har till och med hyrt häst en sommar. Så jag är inte helt nörd fast nästan. LER.

TACK Lena för att vi fick komma. Å tack för ditt tålamod å detta hoppas jag vi kan göra om.


Kommentera här 1 st

Kommentarer
Barnens Hjältar

Vad mysigt det ser ut!

2011-08-07 @ 16:11:32
Länk: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: