Ointresse

Datum: 2011-08-06 Klockan: 13:05:15 Kategori: Allmänt

Nu är jag åter där.... om jag ska stänga ner bloggen.

Syftet är ju att skriva. Att nå någon som finner det jag skriver meningsfullt. Att det ger någon något. Om det inte gör detta ja då kan ja sluta och enbart skriva för MIG.

Valet är mitt men jag har velat många gånger.

För jag gillar ju er som visar att ni läser. Ni som kommenterar.

Statistiken är inte illa men visst någon storbloggare är man inte. Men jag tycker väl att man borde kommentera mera kring texten. Kring det som skrivs. För varför skriver vi annars? För att säga hej. Starta en trevlig konversation. DE gillar jag. Jag har lärt känna många via bloggen. Det är jag så glad över.

Men vi skulle kunna konversera på andra sätt.... genom FB, mail... sms, träffas. Detta gör jag med några idag.

Så bloggen har tillfört en hel del. Men just nu känner jag att neeee jag ger nog inte det någon vill läsa och då borde jag sluta och bara skriva för min egna skull.

Jag har en bredd... men de räcker inte. Opersonliga bloggar med massa modebilder man snott på webben å annat skit är mer intressant idag... tyvärr.


Kommentera här 4 st

Kommentarer
Tess

Jag förstår inte varför det är dessa "modebloggar" som får så många läsare. Jag finner dem så otroligt tråkiga! Jag föredrar att läsa bloggar så som din, där man skriver om något riktigt :-)

2011-08-06 @ 23:29:30
Länk: http://highlandertess.blogg.se/
Carina

Min sambo fick din bok "mamma pappa barn" som sommarpresent av en leverantör, den snodde jag åt mig och läste hela boken igår, så bra!!!, idag har jag beställt de andra 3 böckerna i samma serie och ser så fram emot att läsa även dessa. Din blogg som jag nu hittat :-) kommer jag att läsa såklart

kram/.

Carina

inser nu att jag kommenterat på helt fel blogg, att det blev så har jag ingen som helst aning om... men din blogg är bra :-)

så du behöver såklart inte publicera detta + mitt förra inlägg :-)

kram

Johan

Jag tycker du ska fortsätta skriva, Tess. Det du skriver är oftast intressant, man får boktips på bra böcker, info om autism och annat, något som verkligen behövs idag. Så jag tycker du ska fortsätta.



För min del skriver jag ju främst för min egen skull. För att jag gillar att skriva, men vissa inlägg är ju mer riktade utåt, som information, än andra, t.ex. de inlägg som handlar om att inte se, hur saker och ting fungerar osv.

Dock vill man ju alltid ha respons på det man skriver. Det är en del av det hela, det går inte att förneka. Folk som däremot bara skriver "SV:" hela tiden, de har jag aldrig förståt mig på. Varför? Allt handlar om kommunikation. Man måste ha en tvåvägskommunikation för att kunna utveckla en relation. Skriver den ena parten bara "SV:" spelar det ingen roll hur mycket jag än läser och kommenterar det denne skriver, relationen utvevklas inte i alla fall och efter ett tag tappae man själv också intresset. Därför gillar jag främst de bloggar vars bloggare verkligen tar sig tid att läsa det även jag skriver, de bloggare som man kan utceckla en relation med. För trots allt är bloggen en ganska stor del av mitt sociala liv och som bekant så är det bloggaren bakom själva bloggen som gör bloggen.



Kort sagt, jag skriver för min egen skull, men skapar gärna nya kontakter, lär känna nya människor, via bloggen.

2011-08-10 @ 09:35:35
Länk: http://schumacher4ever.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: