Slag i magen

Datum: 2011-08-12 Klockan: 07:42:26 Kategori: Allmänt

Jag har släppt många saker som hänt.

Gått vidare.

Accepterat att saker varit som de är och tänkt att jag får förlåta både mig själv och andra för saker. Rett ut allt har inte gått. Så jag har fått accepterat och gått vidare.

Det har gått bra. Väldigt bra.

Men insåg vad skört det kan vara.

I en stund där allt ställs på ända så är jag riktigt skör. Där något händer som gör att jag slås helt omkull.

Men jag är stark. Jag vågar göra något åt det. Reda ut och försöka göra rätt. Direkt. Inte prata runt och tro saker. Reda ut.

Jag hoppas jag ska kunna må gott idag. Jag har gjort det JAG har kunnat. Jag har gjort så gott jag kan.

Jag är inte en person som är perfekt. Vem är de? Jag passar inte alla men jag gör inte saker för att göra illa. För att såra. Men jag säger ifrån. Jag säger på en gång hur jag känner. Jag försöker göra saker rätt. Gör jag fel kan jag erkänna detta och förklara hur jag tänkte. Varför jag gjorde fel.




Redan då jag kom hem igår så var jag nedstämd och fick ett utbrott på mina tre tonåringar här hemma. Så detta gjorde ju inte saken bättre. MEN de lyssnade och jag vet att idag kommer de hjälpa till. De hade redan pratat ihop sig och jag är lättad. Så nu på förmiddagen ska jag ägna mig åt mig själv en stund. Fixa naglarna. IGEN. Ja nu går jag tillbaka till de jag gått hos innan för jag är less på att naglarna inte håller mer än ett par veckor. De är INTE bra. Så är de inte på de andra stället och de är billigare. Halva det pris jag betalt nu. Nej ingen riktig finisch heller så nej nu har jag gett det en extra chans å nu är de stopp.



Jag ska även försöka ta tag i extratonåringen idag. Allt runt detta. Samt försöka fixa vår mushona Gabbi en kompis.



Bild: Vår lilla Gabbi.

Sedan ska jag givetvis kolla av vad snickarn har hunnit. Just i detta nu lyfts det upp fönster med lyftkran. Å jag har inte varit där uppe denna veckan. Martin har varit här tre dagar med idag så jag måste gå upp och checka av och fota. Lovar att jag ska lägga in senare för dem som följer vår renovering.



Bild: Martin Jobbar. Så som vi vill se honom. LER.

Hur ser er fredag ut? Planer? Tankar? Berätta i en kommentar...


Kommentera här 2 st

Kommentarer
cicci

Va söt er lilla Gabbi är, skönt att du iaf kommit fram till beslut.. det brukar kännas bättre då!



Vi ska bege oss ut på stan idag & njuta av dekt fina vädret! Hoppas du får en fin helg med nära & kära!



kram

2011-08-12 @ 10:30:31
Länk: http://cicci79.blogg.se/
Viktkamp

här blir det bara vila idag, hostan är tillbaka igen.. =( Fasen oxå! Kram

2011-08-12 @ 13:23:59
Länk: http://viktkamp.webblogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: