Mycket

Datum: 2011-12-07 Klockan: 08:51:28 Kategori: Allmänt

Kan väl säga att mycket far runt i mig just nu.
Orosperiod.
Bara att gilla läget. Ta det för vad det är. Jo jag vet ju att de brukar lösa sig på något vis.
Idag ska jag till tandhygienisten. Har dragit på detta i två år nu. Å jag som äter mycket mediciner bara måste nu. Torr mun är inte bra för tänderna. Jag vet. Men vad gör man med en skral kassa? Man drar på sådant där som i slutänden blir dyrare. JAG VET.
Så trots att jag har de knapert så går jag idag. Inga fler avbokningar.
Sedan ska vi på julbord med jobbet.
Det kunde vara. Jag har inte gått på några år. Det finns orsaker. Orsaken finns även i år. Men nu ska jag försöka sluta tänka. Jag har N vid min sida i år och det känns skönt. Lättare. Inte ensam.
Men under dagen blir det nog bara det vardagliga. Pyssla ska jag hinna med har jag tänkt. Kanske ska jag försöka hitta de sista julklapparna. Kolla över vad jag har. Barnen får två klappar var i år. Det räcker. Varför detta överflöd? Mina barn får ju vad de behöver under hela året. Vidare har vi gjort resan till Rhodos samt renoverat och barnen har fått saker till sina rum. Det får räcka.
Varför ska det överkonsumeras? Nej jag är så anti detta så två klappar var får bli bra.
Mina är nöjda. Det vet jag. Alla ungar är ju inte de. de ska bara ha. Å vad de än får är de fel pch kastas i någon hög. Sånt är inte skoj. Men det handlar ju om vad man lärt dom från början. Jag sticker ut hakan å säger som de är. Mina har aldrig fnyst åt strumpor eller kalsonger. Inte åt praktiska saker. De förstår att man inte kan få värstingsaker. Och OM man får en dyr sak ja då är de detta man får.
Att lära sig pengars värde är inga fel. Albin har önskat vad han vill ha. Så detta ska jag fixa idag.
Givetvis önskar sig mina också Iphones datasaker och diverse teve och radiostyrda flygplan mopeder och saker för tusentals kronor. Men de hänger inte läpp om det inte är detta som ligger under granen.
Bild: Porslinsmössen.... inte en julsak är framme ännu. Men nu kanske man tar fram något när snön äntligen har kommit.

Kommentera här 0 st

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: