Att tänka

Datum: 2011-02-15 Klockan: 07:55:45 Kategori: Kropp å själ/ADHD

Jag har ofta så hemskt många tankar i skallen. Tankar som stundtals tar så mycket energi så att jag mår hemskt. Stoppa tanken är inte enkelt. Förbjuda tanken går inte, för vad kommer man då tänka? Jag får inte tänka på............. Nja.

Jag hoppas hitta verktyg för att kunna stoppa tanken i dörren. De som stjäl min energi och som utlöser ångest. Det är nu det är dax att ta ytterligare steg i utvecklingen. Jag SKA inte behöva må skit. Ha berg och dalbana i livet. Jag måste hitta strukturen och hitta hur jag finner ännu mera lugn.

Jag måste. Jag kommer lyckas. För jag vill.

Nu ska barnen lämnas i skolan. Själv ska ja åka och få mina naglar fixade. Ren och skär lyx. Men varför ska man inte få ha flärd? Varför ska man inte få ha riktigt snygga naglar om man vill. Jag vill å jag är värd dom.


Kommentera här 3 st

Kommentarer
Peter

Jag tänker att livet vore mycket enklare om huvudinnehållet bara bestod av två hjärnceller, en på vardera sida så dom inte kom åt att bråka med varandra.

Om det vore så hade jag sluppit att tänka just detta, och säkert varit lyckligt ovetande om att lycka är något onåbart - och det mest hånfulla ord som finns.



Nu ska jag också fixa mina naglar, men nöjer mig med att klippa dom. Inte mycket till flärd, och inte tror jag dom blir snyggare än nu - men som liten fick jag lära mig att dom ska hållas korta och rena. Ja, så får jag något att göra även i dag.



Funderar förstås på att någon gång göra något spännande, som att måla dom mörkt röda, naglarna alltså.

Nåja, det där var ännu en sån där onödig tanke...

2011-02-15 @ 10:08:25
Länk: http://phfoto.wordpress.com
ROBIN HOOD - gratis designhjälp

hejsan, jag undrar vadå folk tycker om aktiva listan på blogg.se, jag har skrivit ett inlägg vad jag tycker, lust att ge din åsikt? :)

http://robinhoods.se/2011/february/aktiva-listan.html#comment

2011-02-15 @ 11:43:29
Länk: http://robinhoods.se
Johan

Ändra tankemönster är inte alls lätt, men du tror på dig själv, jag tror på dig, Daniel tror på dig, alla andra runtomkring dig tror på dig, du kommer klara det, Tess! :)

2011-02-16 @ 11:46:59
Länk: http://schumacher4ever.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: