Psykolog

Datum: 2011-02-17 Klockan: 10:27:52 Kategori: August/barnen/Autism

Idag började jag egentligen dagen med att få fatt i psykologen.

Det var lugnande besked å ena sidan och oro å andra.

August har ju redan bedömningen att han är lågt begåvad men att han ligger inom normalgränserna. Han får därför INTE gå i särskolan. Där måste man ha en utvecklingsstörning för att få gå i särskolan.

Saken är den att August går specialskola för barn med Autism så han är rätt så. Han har många pedagoger runt sig och får all tänkbar hjälp MEN han ska ju följa den vanliga läroplanen för normalstörda barn. August är ju inte normalstörd om man ska säga så. Han har Autism. Han har ADHD. Han är otroligt minnessvag och vi vet inte HUR han fungerar på de viset att vi vet hur han tar in och minns kunskap.

Tufft. På tisdag ska vi prata igenom problemet för de är ett problem. August hamnar mellan två stolar och jag funderar verkligen på hur skolan kommer hitta lösningar på sådant här. Inte bara för mitt barn utan många andra barn som hamnar emellan.

Att kanske inte kunna lyckas pga sin funktionsnedsättning. De är verkligen dax att göra något. Men jag vet inte VAD jag ska göra. För detta ligger ju på politikernivå. Jag hoppas skolan har någon strategi klar.



Bild: Jag å August. Jag är en otroligt STOLT mamma till min son, mina söner.


Kommentera här 5 st

Kommentarer
Linda-Blivande Mamma

Åh hoppas det där löser sig vännen..!

Man vill ju ha klara besked när det gäller ens barn & utveckling!

Ja Kappahl har alldeles för mkt fint=)

2011-02-17 @ 11:02:08
Länk: http://hummingbird.blogg.se/
ROBIN HOOD - gratis designhjälp

sv: jaha okej, ja jag tycker ju att det är snyggt & har alltid gjort o sen gör jag gratis piercings där jag bor så då passar jag på :P

2011-02-17 @ 12:21:45
Länk: http://robinhoods.se
soffie

vilken fin bild på er,

Usch va jobbigt när det blir så hoppas nu skolan kan komma med en bra plan så August kommer att lyckas i skolan,

kram

2011-02-17 @ 13:58:06
Länk: http://soffie69.blogg.se/
Linda-Blivande Mamma

Ja får hoppas att dom har det & problem är till för att lösas, ordnar säkert upp sig!

2011-02-17 @ 14:00:54
Länk: http://hummingbird.blogg.se/
Johan

Nej, det är inte lätt sådant där. Vad ska man göra liksom? Det är bara att hoppas att ni slipper folk som beslutasr saker och ting, men som egentligen inte har en aning om vad det innebär för den beslutet gäller. Lycka till!



SV: Du kommer klara det Tess, det vet jag. :)



Jag har inte sagt att jag mår bra. Det är ljusår sämre än för ett halvår sedan, men allt är relativt. Så för att vara nu är det okej. Dock är saknaden fruktansvärt stor, även om jag försöker se fram emot saker och ting. Inte den där extrema, rivande saknaden som man inte vet var man ska göra av, det är mer stillsamt och sorgset.

Läste ett inlägg i en annan blogg, ja, Matilda, som du nog känner till, elitcyklisten. Hon skriver så otroligt bra och målande, med så mycket känsla och sanning bakom varje litet ord. Ett inlägg om kärlek. Saknaden sköljde över mig som en våg. Jag saknar den famn jag föralltid vill vara i, de läppar jag alltid vill kyssa, den doft jag aldrig kommer få nog av, en röst som får mitt hjärta att dansa, den famn, fylld med mer kärlek än allt på jorden. Mitt eviga hjärta. Det känns så hårt. Varför ska det vara såhär? :(



Hoppas du har det bra :)

2011-02-17 @ 14:14:53
Länk: http://schumacher4ever.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: