Dagen

Datum: 2011-06-28 Klockan: 18:12:27 Kategori: Hemmet

Njuter.

Å jag fick så fint besök av världens bästa svärföräldrar. De tyckte jag skulle firas. Jag har ju fyllt. Inget jag brukar göra något ståhej omkring. Men de blir de heller inte om man blir uppvaktad som av dom.







Tårta å kaffe från vår TASSIMO T20 å tre underbart röda rosor.

Å igår fick ja detta av Malou. En påse med med jordgubbskola...



De är verkligen de där spontana sakerna som gör en extra glad. De spontana besöken som i stort sett försvunnit i en stressad tid som vår. Något jag tycker är synd.

Bygget går framåt. Nu sätts det läckt och pannorna ska på plats. De som finns. Nya kommer ju till också.

   

Å här ser ni lite från bygget. Läckten på plats å snickaren på plats. Denna bild tillägnas givetvis FRIDA.... ler. ( Johan.... de är snickaren som är på bild å i bar överkropp i värmen. ) Å han bjuder på sin BONN-bränna... ler stort. Å han e ju inte bara snickare utan bonde också.

Som kontrast vill jag bjuda på min egen karl.. Han stod å grillade när ja sprang runt med kameran å fångade Martin på bild.



Det blev grillat till mat idag. En varm solig dag som denna. Skräp har slängts från trädgården. MASSOR. Fast massor finns kvar. Vi får ju en del byggskräp samt att vi fortsätter att rensa. Vidare läser jag å bara njuter av dagen.

Å njuter av mina växter å blommor. Kolla min fina Fuxia.






Kommentera här 5 st

Kommentarer
Johanna

underbara bilder =)



Jag förstår vad du menar. Vill jag inte kommer jag inte göra något.

2011-06-28 @ 19:54:56
Länk: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Barnens Hjältar

Ja vilken dag ni ser ut att ha haft. Fantastiskt fina bakelser och tårta :-) Ha en fortsatt fin kväll!

2011-06-28 @ 20:23:54
Länk: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Johanna

Ja jag vet när jag ser honom kommer jag veta. Jag behöver inte fundera över det, jag kommer veta :)

2011-06-28 @ 20:45:32
Länk: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Sandra

åhh grattis i efterskott! ;:D



SV:

Jag hoppas att du får hjärl av bruksanvsiningen ;) Jag tänkte på dej när ja gjorde den!



Kram

2011-06-28 @ 20:55:46
Länk: http://frusandrasjoberg.blogg.se/
Johan

Idag har det varit helt otroligt! Underbart är bara förnamnet! :)



Och grillat är ju såå gott! :)



SV: Ja, så kan det säkerligen vara...



Det är bra Tess. Fortsätt så. Hos mig får du gärna finnas kvar.

Alla, eller i alla fall de flesta, tänker väl och säger så, och verkligen menar det. Inte fasen säger man till någon man tycker väldigt mycket om att man alltid kommer finnas här, samtidigt som man har något annat i bakhuvudet. Klart man menar det där och då, när man säger det, men saker och ting förändras, livet blir inte som man vill, hoppas och önskar alla gånger...



Klaer att det måste varit grymt jobbigt för henne där hemma, finns det något värre än att förlora denman älskar på ett sådant sätt?

För mig hade det troligen varit för tidigt och "redan" att träffa någon så fort, men som du säger, alla är vi individer. Bara för att det är så för mig behöver det ju inte vara så för alla. Alla har vi olika bearbetningstid för jobbiga och tunga saker, vi bearbetar dem t.o.m. på olika sätt, så ingen kan egentligen säga att "såhär SKA man göra" e.d.

Känslor går inte att styra över, blir man kär så blir man. Det man nog kan styra mer eller mindre är huvuvida man tillåter sig själv att känna de känslor man faktiskt känner för någon annan än den som hjärtat tillhörde då, när Det, med stort D, inträffade. Kanske känner man de förälskelsekänslorna, men man känner sig inte redo för att våga känna de igen och försöker därför trycka ner dem. Det håller inte i längden, tror jag, men tror ändå det kan vara så...



Varför åkte du inte idag då, Tess?



Ja, jag läste att de var där hos er idag. Så mysigt, fika är ju aldrig fel ;)

2011-06-28 @ 21:29:50
Länk: http://schumacher4ever.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: