En dag på Tomteland

Datum: 2011-06-27 Klockan: 08:09:17 Kategori: August/barnen/Autism

Tomteland.

Så fint. Å såå mysigt.





Vi var till parken uppe i Gesunda för många år sedan. August var sådär halvstor så jag och mamma å August tog oss upp på midsommardagen. En natt på Moraparken för att igår åka upp å hälsa på tomten och alla sagoväsen som finns där i skogen.





Titta på renarna och även HÄLGE och älgar men framförallt för att under dagen få följa sagoäventyret med Sagofen och hennes stulna kvarn.





Tomteland bjuder verkligen på en heldag som tar barnen med på en resa genom sagan från start till slut. Man SKA vara på parken redan när de öppnar tio. Och att tro att man kommer därifrån innan fyra ja de är att ljuga för sig själv. OM barnen gillar sagor vill säga.

Teater och trollskola. Samt Tomtekraft samt häxskola. Trollsafari och se älvorna dansa. Kan de bli så mycket bättre?



August fick även chansen att se om Tomtens vandringsstav passar och jo mot slutet av sommaren trodde Tomten helt klart att den kunde passa. Tomten sken upp när August kom och sa:
-Va KUL att du kom. Vi har ju inte setts sedan julafton.



En trollsvans fick August redan på Hotellet. Att han itne var ett riktigt troll kunde man snart förstå då han INTE luktade PECKALURK...



August älskade parken och var med tomtenissen Nisse Lång HELA dagen. Gjorde bus med Häxan gjorde han med. Morfor fick visst sitt vatten kryddat med SALT... ler.



Det var en slagen hjälte som lämnade Tomteland på eftermiddagen. Han blev aningen ledsen när han slutligen kramade Nisse Lång hejdå. Jag såg att stunden på något vis tog tag i honom. Nisse Lång blev lite av en favorit.





Har ni inte besökt Tomteland ska ni absolut göra detta.





Kommentera här 3 st

Kommentarer
Petra-Lantlig Charm

Det låter ju som en mysig park! Izabelle tror ju fotfarande på tomten, hihi, så det skulle hon säkert uppskatta mycket! Får väl se om vi tar oss uppåt nått i sommar.



Ja loppisar har blivit såå dyrt så det är nästan inte roligt att gå på en del längre. Meningen med loppis har liksom försvunnit på något vis, precis som second hand. Men det finns ju de som man kan pruta med och fortfarande fynda lite på, fast de är få.



Idag ska jag försöka mig på att bygga mitt planteringsbord :-) Får se om jag lyckas, hihi!



Ha en jätte fin dag!!



Kramar

2011-06-27 @ 11:01:23
Länk: http://lantligcharm.se
Emelie - Mamman som älskar vitt

HIhi, ja hoppas du blir lika nöjd som vi :) hihi.



Åh vad mysigt, var där när jag är liten.. blir nog ett besök när Malte är lite äldre. hiHi.



Kram!

2011-06-27 @ 11:06:55
Länk: http://njutensmula.se
Linda-Mamma till Alfred

Åh vad underbart,kommer själv ihåg tomteland från när jag avr liten, ngt man aldrig tycks glömma!

Ni verkar ha haft en fin midsommar..

2011-06-27 @ 11:22:03
Länk: http://hummingbird.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: