Du

Datum: 2011-03-13 Klockan: 23:22:18 Kategori: Kropp å själ/ADHD

Utan dig så är jag ingen.

Utan dig ett korn av sand.

Men med dig så är jag kungen.....

Du var allt. Egentligen.

Han gjorde mig dock så illa så jag vågade och kunde inget annat.

Jag var också så rädd om dig... hur konstigt de än låter.

Tyvärr så blev allt fel och oavsett varför saker blev som de blev så står jag med en skuld jag alltid får leva med.

Jag har fått betala ett väldigt högt pris. Väldigt högt.

Inte bara att jag miste dig, utan allt annat runt om. Saker bara just du vet. Sådant kommer jag få fortsätta betala för. Livet ut. Straffet är stort. Straffet är enormt.

Jag kommer aldrig bli hel igen. Aldrig. FÖr det jag gjort har gjort ett stort hål i mitt hjärta och i min själ.

Jag förstår dig. Jag är en dålig männsika. Rakt igenom. Å du har rätt att straffa mig.



Säg inte att du förstår. Du förstår inte. Säg inte att jag är bra som jag är. För jag blir aldrig bra. Jag kommer aldrig vara rätt elelr någonsin god. Alltid dålig.


Kommentera här 2 st

Kommentarer
Anonym

Tänker på dig min vän. Ha en bra dag. Kram

2011-03-14 @ 07:31:11
Länk: http://vejers.blogg.se/
Johan

Varför känner jag att detta är något A skulle kunna skriva? Varför? Kanske är det så hon känner, kanske inte. Jag vet inte. Ingen vet. Kanske får jag aldrig veta, men en sak tror jag mig vara tämligen säker på, varken hon eller jag ville att det skulle bli såhär, ingen av oss vill att det ska vara såhär. Trots det är det såhär. Just nu. Kanske inte senare. Kanske föralltid. Ingen vet. Framtiden är oviss...



SV: Ja, det låter som det kommer bli riktigt fint! Måste jag komma och inspektera sen ;)



Ja, jo, jag håller helt med dig. Senare inser man troligen att det var rätt, det var bra att be om den där hjälpen man så länge inte ville ta emot/fråga efter. Men just där och då, då känns det inte bra. Då känner man sig misslyckad om man inte klarar av att vara stark, om man inte klarar av att klara allt det man kräver av sig själv att man ska klara av. Hur fasen förändrar man det? Hur får man en människa att inse att det faktiskt inte är något dåligt med att be om hjälp/ta emot hjälp? Den frågan tror jag faktiskt är viktig...



Ja, det var det jag också tänkte på innan jag läste klart. Om man är "normalbegåvad", men ändå inte kan uppnå målen i den "vanliga skolan" p.g.a. sitt funktionshinder, vad gör man då?



Nej, problem är det inte direkt, men nu ligger datumet för varje inlägg, + kommentarslänken, som en rubrik. Det är fortfarande länkar, men kodat sätt ligger de i en <h3> utöver länken, (<a href="webbadress">). Så egentligen är det inget större problem, det blir bara lite annorlunda när man ska navigera. I en standarddesign är bara rubriken till varje inlägg just en rubrik ur HTML-perspektiv. Kommentarsfältet är en vanlig länk, om du hänger med? :)



Ja, själva flytten i sig ser jag inte som något problem, det är väl just den ekomomiska biten som känns lite halvtaskig just nu...



Nej, det brukar väl heta så, att man "återkommer senare"...



Ja, det låter onekligen intressant! Det är väldigt fascinerande och intressant sådant där tycker jag :)



Ignorera henne så mycket det går då. Sådana människor som bara tar energi är inte värda din energi. Lägg den på de som betyder något för dig. De förtjänar den tusen gånger mer. Men, som du säger, i styrelesammanhang o.d. är det ändå viktigt att det fungerar på en vuxen och bra nivå...



Nej, i helgen blev det fokus på hockeyn, som för det mesta såhär i slutspelstider, annars är det träning och skola, som vanligt. Har även börjar fixa om lite i mitt rum, nya dataplatsen där gamla datorn stod som jag slängde ut. Eller ja, slänggde ut, den står under trappen för tillfället. :)

2011-03-17 @ 00:17:32
Länk: http://schumacher4ever.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: