Besvikelse

Datum: 2011-11-28 Klockan: 09:32:53 Kategori: Kropp å själ/ADHD

Det finnas saker jag blir ledsen över.
Det är så tufft att bli besviken. Om och om igen på saker man trodde sig skulle slippa.
Varför bryr man sig överhuvudtaget? Jag vet ärligt inte alls. Känslan bubblar upp och man känner hur luften liksom pyser ur.
Det är väl när man känner att man blir lite orättvist dömt. Dömd utan rättegång. Eller att man inte är delaktig fast det handlar om mig, MITT liv.
Saker jag inte blir delgiven eller saker som liksom händer utan min kontroll. Saker som andra tror sig ha rätten till att styra över.
Men kära du, inte bestämmer väl andra över dig? Jo men så är de ju ibland. Andra anser sig ha rätt. Större rättigheter till det vi delar. Andra ser sig väl som något viktigare. Kanske är rädslan stor att man inte kommer vara centrum själv? Eller så måste man på något konstigt sätt alltid ha kontroll och makt.
Kom förfan inte här med ditt och tro att du kan vara viktig. Tro inte att du kan komma här och tro att du ska vara delaktig. Tro inte att detta du gjort köper dig rättigheter eller plats.
Man får rätta in sig i ledet. Ledet som leder till mindre egenvärde och rätt till sitt eget liv och hem. Det som är jag. Jag som på något vis i denna sits inte alls räcker till. För den blir ju granskad. Kontrollerad. Så smäller det till. De där gångerna som man känner att man nått fram. Man har gjort något bra. Man känner sig stolt och lycklig för det där som fungerade. Men så kommer smällen. Rakt i magen. Man dög inte. Man hade gjort fel. Hur gick det till?
Man förminskas. Man får saker förstörda. Man bygger upp och det rasar. Jag har byggt nytt. Jag har börjat om. Men till slut är besvikelsen så stor så man helt enkelt inte klarar av det mera. Det faller bort. Kraften tynar. Lusten försvinner. Jag har inget för att jag försöker. jag orkar inte bygga upp igen. Det ligger som i ruiner. Små små högar ligger kvar och fungerar ganska bra medan resten ligger utspridtt. Huller om buller likt mina känslor inför hur jag ska fungera.
Att sedan bli totalt avvisad när man söker svar är hemskt.
Jag försöker nu att omge mig med allt positivt jag kan. Plockar små små trådar. Små små kärnor för att orka. För att komma vidare. Jag har bestämt att en sak i livet ska jag styra över själv. Jag tänker inte låta någon påverka detta. Jag tänker inte bli nertryckt för att några anser att de har rätten. Att de tror att de är viktigare än andra. För att de tror sig ha rätten.
Jag tänker omge mig med er som verkligen har själ och hjärta. Jag tänker ta plats. Det är nog nu. Jag tänker inte bli stampad på. Jag tänker inte ta mera stryk. Slå förfan. Slå utav helvete. Jag tänker stänga av. Du ska inte förstöra mitt liv. Du ska inte komma här och tro dig vara bättre.
Det här är mitt liv. Mitt hem. Du har inget med mig att göra. Inget. Jag tänker ta plats. Jag tänker vara viktig. Du ska fan inte ta över. Du ska inte styra mig.
Jag ska slå tillbaka.
Jag ska vara ilsken. Arg. förbannad.

Kommentera här 6 st

Kommentarer
Linda-Mamma till Alfred

DU ÄR EN UNDERBAR KVINNA, EN STARK KVINNA...en riktig kämpe, helt underbart!!

2011-11-28 @ 10:48:50
Länk: http://hummingbird.blogg.se/
Linda-Mamma till Alfred

Så lite så,beundrar verkligen dig!

Åh ja behövs lite nödvändigheter inför vintern, inte skall vår lille ögonsten frysa..

2011-11-29 @ 12:19:54
Länk: http://hummingbird.blogg.se/
Anonym

Absolut, så ska du göra och glömmer du det ska du kontakta oss som inte glömmer, så kan vi påminna dig den stooooora plats du ska ta, inte glömma att du har den och att den alltid är din ♥ Ditt liv är precis som mitt för kort för att styras av andra, vi är våra egna lyckas smeder så det så ♥



Kraaaaaaaaaaaaam

2011-11-29 @ 15:34:57
Länk: http://fredthevov.blogg.se/
Mezza

Hej

Vet inte vad det handlar om.. men du skriver så sant.

Skickar mina varmaste kramar och hoppas det kanske kanske kan muntra upp liiiite såhär på avstånd iallafall.



Massa kramar o varma tankar!!!

<3

2011-11-29 @ 17:23:15
Länk: http://mezzasblogg.blogspot.com
Lotta

Alla har rätten att ta plats stora som små Sen att en del TAR sig rätten att trampa ner andra är inte rätt du är du och DU har rätten att ta plats att finnas och må bra! Har följt din blogg länge men aldrig kommenterat du är en bra mamma/kvinna/fru i mina ögon och hopps att du får ork att stå på dig bli arg ledsen och frustrerad men ändra aldrig dig själv och din själ det finns bara en av dig och du är unik..

Johan

Det är bra Tess! Du är stark, jag vet det, och jag finns alltid här, även om jag fortsatt har varit väldigt off på bloggen. Men det är bara att dra iväg ett mess, när som helst. :)

2011-12-09 @ 08:32:35
Länk: http://schumacher4ever.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: