Ensamhet

Datum: 2011-11-04 Klockan: 19:00:46 Kategori: Kropp å själ/ADHD

Jag är inte så mycket för att gå "ut"... men ibland önskar jag att jag hade någon kompis jag kunde göra just detta med... eller att man hade ett tjejgäng att äta tjejmiddagar med eller gå ut med någon gång... jag har aldrig varit med om sånt... å jag har aldrig någon att hänga med på saker som händer... något hemma på byn imorgon men jaaa inte vill man gå ensam.
Ingen har heller frågat om jag vill med och vem ska jag själv fråga??
Man får acceptera att man inte är en sån som någon vill ha med i ett tjejgäng.....
Innan, när jag åkte på en del spelningar så kände man lite människor ute på ställena. Men jag har alltid kännt mig ensam och utanför. Ja åkte ofta ensam. för musikens skull. Men idag finns sällan någon på spelningarna som jag känner igen.
Kompisar jag har ja de har ju andra kompisar och gäng de går ut med. De har tjejträffar och middagar. Ibland har man fått bli med men i regel har jag nog mest känt att de beror på att man helt enkelt varit den enda som kunnat. Att man var sista utvägen. Å andra vänner har jag inte den rellationen med alls.
Jag är säkert orättvis. Jag borde givetvis se till att fråga om jag får bli med eller om någon vill med. Tyvärr har jag väl kännt att inget intresse funnits om jag velat något eller att jag helt enkelt tränger mig på.
Inte vill jag när de där gammla gäget man hör ska ses å göra något fråga om man får följa med. De har ju träffats i åratal... inte passar man in där. De är ju redan de där gänget. Hade de velat vara fler hade de frågat. Jag är rädd för svaret. Eller för att de ska känna sig tvungna att ta mig med.
Tjejer är som tjejer är. De är inte intresserade att ta in flera i gruppen. Har man inte ingått i ett gäng från början så får man ingen plats senare heller.
När jag var yngre hade jag ju ett gäng jag umgicks i. Men ja vi spreds väl ut och ja inte är jag en av dom längre. Jag tror inte de gänget finns längre... några har säkert kontakt osv men nej de är inte något gäng.
Jag hade önskat få vara med. Men hur gör man som vuxen? Jag har väl insett att jag förmodligen inte är en person någon vill ha med. Ingen som man frågar å får man hänga på känns de lite som om man gör de på nåder eller för att fylla något annat syfte.
Jag är väl för svår. Ingen man umgås med på de viset. Jag är nog inte den man bjuder på fester. Jag är ju lite trist tror man eftersom jag kanske inte är en sån som dricker... jag dansar inte heller... men jag älskar att komma ut och lyssna på musik. Jag tycker om att umgås och prata. Få lyssna... delta.
Fan va ja gnäller. Men jag är ledsen.
Ibland får jag komma med som sagt. Men jag känner mig ofta utanför... eller så säger jag nej. För att jag blir utanför.
Jag vill inte ut massor. Men jag önskar jag hade mera nära vänner. Många gånger känns de som om man är den där man har när ingen annan finns. Då får man vara med.
Jag är nog inte en bra kompis.... några påstår detta men ändå känner man sig inte med. Varför säger min hjärna något som andra säger motsattsen till?
Nedstämd. Tankeflöde.
Ansvaret är nog mitt. På flera sätt men då är de väl rätt åt mig att jag inte vågar ta plats. Att jag inte anser att jag har någon att fråga.
Någon sa att mitt liv är tragiskt. Det är nog sant.

Kommentera här 8 st

Kommentarer
Junitjej

Hade vi bott nära varandra hade jag absolut tagit med dig ut, om du hade velat. Jag tycker du verkar vara en jättetrevlig tjej! Vi hade kunnat bowla, slå oss ner på en pub och snackat. gått på bio eller fikat på ett mysigt caf´´e.

2011-11-04 @ 19:39:50
Länk: http://junitjejen.se
Johanna

haha så skall det vara, jag har dock ingen större kontakt med Fredrik som det hände med..... han tyckte jag var störd när vi gjorde slut.. bara för jag inte var kär i honom längre....precis som man kan rå för sånt

2011-11-04 @ 19:55:38
Länk: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Anonym

tycker inte att du gnäller du verkar va en underbar person, massor av kramar till dej

2011-11-04 @ 21:23:35
Länk: http://soffie69.blogg.se/
Mamma Z

Fy bubblan vad jag blir lessen på dina vägnar.. Tycker du verkar vara en jättefin tjej :-)

Kanske tror de andra att du redan har det som är "ditt" och därför inte bjuder dig..eller är det folk som du till vardags umgås med, men när det drar ihop sig till trevligheter så bjuds du inte in??



Hm..vi får hoppas på en fika iaf i sommar då jag tänker försöka få med mig hela Ohana till dina trakter..



Kramar

2011-11-04 @ 21:26:55
Länk: http://meusohana.wordpress.com
Linda-Mamma till Alfred

Yes kul att du med vill skriva i boken;)Man får tills imorgon på sig då det inte kommit in så många nomineringar,så håll utkik imorgon då uppdateras listan;)

2011-11-05 @ 10:04:57
Länk: http://hummingbird.blogg.se/
Micke

sv:

Det är en komediserie om kommunalrådet i Svinarp Lars-Göran Bengtsson som spelas av Anders Jansson från Hipp Hipp.

Mycket nöje. :-)

2011-11-05 @ 11:01:05
Länk: http://loveliferock.blogg.se/
FlizanLizan

Hejsan



Äru sugen på en ny design så kostar bara mina designers 75 kr eller 100 kr :P

2011-11-05 @ 11:24:18
Länk: http://flizanlizan.blogg.se/
Johan

Det är inte lätt det där. Lite så känner jag med, men nu har jag både J, Albin och Louise här i närheten och dessa är så otroligt mycket värda. Hade jag inte haft dem hade jag känt mig väldigt ensam. Det händer ibland att jag känner mig ensam ändå, men inte lika mycket nu som för ett år sedan, när allt var ett totalt mörker och upp och ner, kort sagt, hemskt. Jag kan i alla fall säga som så att om vi hade bott lite närmre varandra hade vi kunnat hitta på saker och ting, kanske bara sitta och prata, fika eller vad som helst. För du är bra Tess, glöm inte det.

2011-11-08 @ 21:39:58
Länk: http://schumacher4ever.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: