Rikskoferans

Datum: 2011-11-16 Klockan: 07:27:00 Kategori: August/barnen/Autism

Jag hade inte tänkt åka.
Men så beslöt jag mig.
Problemskapande beteende är årets tema på konferansen.
rikskonferens 2011
I år kommer detta ske i Linköping.
En stad som jag tycker om. Jag har varit där en del.
Jag kunde inte motstå att få höra Bo Hejlskov Elven eller för delen Gunilla Gerland som jag hörde förra året. Jag kommer även få höra andra bland andra en mamma från trakten. Det ser jag mycket fram emot.
Jag hade ingen att åka med så jag frågade min syster som genast sa JA. Så vi ska åka tåg, vi ska på konferans och bo på hotell och troligen ska jag träffa en bloggkompis med. Vi kommer nog hinna se lite av staden och käka lite gott. Mysa på hotellet och prata....
Det blir systertid. Jag har sett fram emot detta mycket.
Bild: Min syster Irene. Irene är min näst äldsta syster. Hon är 17 år äldre än jag. Men hon står mig nära. Finns där. Alltid.
Jag hoppas få med mig massor med insikter och lärdom. Jag har inte bara användning för sådant jag lär mig kring Autism enbart med mitt eget barn. Om ni visste va jag kan använda detta i mitt arbete och i mötet med andra männsikor. Jag har större förståelse för alla våra olikheter. Att vi faktiskt duger som vi är och att vi kan möta och få saker att fungera ju mer vi lär om våra olikheter och likheter.
Jag ser fram emot denna resa. Detta är verkligen saker som stärker oss. Min syster Irene jobbar som förskolelärare. Hon möter barn. Kanske inte alltid barn med speciella behov men man har alltid nytta av detta.
Allt detta gör jag för min egen utveckling. Jag gör det för att kunna möta mitt barn. en självklarhet. Jag vill lära.
Bild: August för många år sedan...Han är nog sex år här.

Kommentera här 0 st

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: