Snygg kille/Handleda...

Datum: 2011-10-27 Klockan: 10:46:46 Kategori: August/barnen/Autism

Nya kängor å ny jacka.
En dag när jag kom till skolan så satt August och läste med Ulf. I en bok. Men bilder samt ord. Men bilderna täckta. En del ord som OCH osv måste man lära sig.
Han gjorde detta galant. Jag tror så på Cs arbete med August. Jag är så stolt.
Lyfta August.
Han KAN ju. Jag har även sett andra nu är så gravt Autistiska som faktiskt helt plötsligt fått till detta med att skriva och läsa.
Jag har fått nya infallsvinklar. Jag ser frammåt.
Jag vill ge andra tillbaka. Jag vill kunna ge andra tips och ideer. Stöd. Hur fan kommer man dit?
I mitt handledarskap på jobbet med elever får jag en del av detta. En del av att få lära det jag kan och är stolt över. Jag har även där fått chansen att jobba med elever med olika funktionsnedsättningar men fokus på att man kan lyckas om man vill. Skolan har ju inte alltid varit på samma våglängd men jag vet att man KAN. Om man vill. får rätt verktyg.
Att hitta rätt är svårt men jag älskar detta. Just nu har jag ett nytt uppdrag. Jag har elev ett helt läsår. Jag är lärlingshandledare. Detta är enormt skoj. Utmaning. Utvecklande.
Kan jag handleda på andra sätt enbart utifrån min egen erfarenhet? Hur? Hur gör man?

Kommentera här 1 st

Kommentarer
Emelie - Mamman som älskar vitt

Vilken stilig kille :D alltid roligt med nya kläder.



Vilken tur att det funkar :) Kram kram...

2011-10-27 @ 11:55:48
Länk: http://njutensmula.se
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: