I allt kaos

Datum: 2011-09-16 Klockan: 10:37:09 Kategori: August/barnen/Autism

Just nu är jag kaos. Jag hittar inte startknappen och när jag finner den så är det liksom något fel på den. Det går inte igång riktigt.

Ni vet när man står där om våren och försöker få igång gräsklipparen och den bara inte vill. Men lite... lite å till slut suckar den ju igång. De gör jag med men går inte igång helt. Jag går på lite lågvarv... sådär seeegt. Sådär som inte någon orkar med. Inte ens jag.

Det jag då får gjort tar sån energi på motorn så jag är rädd jag måste köpa en ny. Men jag skulle tro att de är dyra. Kanske finns den på någon form av skrot? Som bilskroten? Bättre begagnad men ändå i finare skick än jag.

Troligen har jag gått lite mycket nu. Sedan glömt att fylla på med olja. Då börjar maskineriet kärva. Bråka lite. Kännas tröttare än vanligt. Vill inte igång. Inte alls ibland.

Men någon annan form av motor i mig drar och sliter. VILL VILL VILL. KAN KAN KAN.

Men den andra är visst aningen starkare är jag rädd.



Bild: Goaste August med Teuqila.

Fick ett positivt besked idag. August får gå tre gånger i veckan till träningskolan och en pedagog som jobar med Karlstadsmodellen. En modell att lära sig läsa med. Han har provat lite innan. Nu får han proffshjälpen. Man läser med stöd av bilder. Jag är så glad. Utvärdering i november. HEJJA August nu.

I morse satt han i alla fall och tränade engelska. Daniel ropade HEJ DÅ när han gick.

-Goodbye svarade August och fortsatte med:
-My namen is August.
-My name is Ulla.
-My namen is.....

Ja han fyllde på alla namn i klassen.

Va stolt jag är. Min lille kille börjar lära sig engelska.



Han är min lille prins. Mina barn är en del i min motor. De är en del av den energi och olja motorn behöver. De är min lycka. Mitt allt. Mina prinsar. Älskade ungar. Tack vare er hostar den gamla mammamotorn igång. Gång på gång för att ni ger den energi. För att jag älskar er.



Bild: fotogaf Peter Hoff




Kommentera här 2 st

Kommentarer
Anna

Glöm inte att andas mellan varven. Göra något som du inte brukar. Tanka lite lugn och ro!! KRAM

2011-09-16 @ 13:55:20
Länk: http://annapannis.blogg.se/
Marcus Å

Jag förstår vad du menar, alla kläder behöver inte vara snygga bara de är sköna så..



Förstår att du är stolt över dina pojkar. Händer idag då?

2011-09-17 @ 09:19:27
Länk: http://slipsens.se
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: