I ett kaos

Datum: 2012-02-06 Klockan: 15:44:26 Kategori: Kropp å själ/ADHD

Just nu befinner jag mig i kaos.


 Det är fortfarande noll koll på det mesta och jag försöker komma ikapp. Å nej som sagt jag menar inte tvätten eller sådant även om det också ska hinnas med.

Just nu ligger fokus på mående. Fokus på min goa elev och min kurs. Samt mitt jobb. Jag måste få det att fungera för att jag ska fungera. Komma i ballans. Jag är ganska duktig på att veta hur man gör. Jag kan ge de flesta råd och tips hur man ska klara saker. Men jag har svårt att leva efter de där själv.

Jag önskar jag vore som M. Som liksom bara kan stänga av. Släppa. Leva här och nu. Han är verkligen mycket mera linsnjutare än jag även om jag givetvis njuter av livet men fastnar gärna på vägen.

Jag är även så tacksam för N. Som hjälpt mig enormt i allt och framförallt förstår.

Nu när de är kaos blir det ett konstant flöde av tankar. Tankesnurr som jag brukar kalla de. Jag har alla kanaler på och jag analyserar det mesta. Men några stora saker som finns i skallen just nu handlar mycket om bemötande, kommunikation och vårdtyngd. Samt olika värderingar av olika saker i livet. Våra olika världsbilder och förväntningar och vad detta innebär rent konkret. Och hur dessa saker kan komma i konflikt med varandra. Konflikthantering samt skitsnack.

Sedan är de väl en del som mal runt nu eftersom jag gått igenom en del nu. Samt att jag har en del kring barnen som tar mer tid än för andra föräldrar. Det är mycket som mal och jag ska bearbeta och släppa taget. Vi är olika där och jag kan nog inte bara släppa. Jag måste liksom gå igenom de för några saker har ju givetvis tagit ganska hårt.

Samtidigt rullar livet på. De där vanliga livet. Där jag givetvis har egna förväntningar och krav på mig själv. Allt som oftast för höga. Men jag har dragit gränser. Och jag håller på att bromsa.... men det känns nog som om jag får lite längre bromsspår än vad som är bra.

Jag behöver någon som hjälper mig med inbromsningen så jag inte krachar eller rent av håller på för länge. Jag behöver hjälp med strategier. Så nu är de väl dags att skrika lite högre så man når över alla som säger att man är starkare än man tror och återigen rensa bort alla energitjuvar och människor som man helt klart inte kunde räkna med i alla fall. Samt aktiviteter som kanske får vänta på ett bättre läge.

Jag skrek: JAG MENAR ALLVAR!!!






Kommentera här 1 st

Kommentarer
Elena

Som jag skrev innan så hade hon kunnat vara min läkare jag gick till för min öroninflammation, jag hade haft lika lite respekt för henne då med!



Och som jag skrev så är jag glad att alla inte delar mitt intresse, jag är glad att människor väljer jobb som jag själv inte vill ha. Jag har aldrig påstått något annat. Jag har aldrig heller påstått att inga andra jobb behövs, långt ifrån. Jag skrev dessutom att jag alltid sagt att alla behövs.



Det är sjukt, men det är så det är. Många har per automatik mer respekt för sina läkare än för städerskorna. Och det betyder inte att städerskorna är mer dumma än läkarna. Bara att läkarna valt att lägga mer än 6 år av sitt liv för att utbilda sig och för att hjälpa människor. Och nej, alla kan inte sträva efter toppen. Alla jobb behövs jag har inte påstått att det inte är så.



Jag har också träffat läkare som är väldigt respektlösa, många gånger! Jag har aldrig sagt att jag inte kommer att behandla mina patienter med olika mycket respekt med tanke på vad de jobbar med. Jag vet själv vad jag kommer att bli för läkare och det vet även de människor som känner mig. Som sagt så vet jag att jag är en människa har empati. Och jag vet att bemötande och förståelse är viktigt inom vården men det verkar en hel del av de människor jag mött som jobbar inom vården inte insett. Och jag kommer inte bli en av de. Det vet jag med 100% sannolikhet.



Jag har sagt att jag tycker att man ska fortsätta att plugga när man har den chansen. Sen om folk gör så eller ej är upp till de.

2012-02-06 @ 17:06:22
Länk: http://autonomous.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: