Skapa mening

Datum: 2012-02-17 Klockan: 12:14:10 Kategori: Kropp å själ/ADHD

Känsla av sammanhang. KASAM

Cooping..... hitta strategier i situationer vi inte riktigt känner vi klarar.


Detta arbetar vi med.

Jag. Barnen. Tillsamman.

Att förstå syftet. Varför vi gör eller ska göra. Lära oss. Klara av.

Att man även hitta ett sätt att överleva. COOPING.

Jag tycker att jag själv mer och mer finner vad jag behöver. Det jag mår gott av. Men sedan handlar det mycket om att ta det till sig och göra verklighet av det jag vet. Detta är inte alltid så enkelt som man tror. Man vet hur man ska göra men inte hur man får det gjort kan man säga.

Luddigt.

En viktig del är även detta att känna att man duger. Att jag är bra som jag är. Att oavsett om jag inte klarar allt som alla andra så är de okej. Att vi inte får glömma bort hela människan. Vi pratade om detta igår. Att vi i vården ska jobba efter ett HOLISTISKT förhållandesätt. Se HELA människan. Se bortom symtom. Ta in alla delar i människan.

Ännu luddigare.

Men jag inser att det är detta jag jobbar med. Lära oss se syftet i varför. Hitta stategier för att komma över hinder och hitta nya vägar, COOPING. Att få en känsla av sammanhang. KASAM.


Att jobba med SJÄLVKÄNSLAN.

Jag brinner för ett ämne. BEMÖTANDE.

Jag har tagit tag i några saker. Trots att jag ska begränsa mig så var ett samtal jag hade igår ett av målen. Sedan fick jag klart några andra idag som var påbörjat.

Jag vill att både jag och barnen ska känna att vi kan hjälpa varann. Att vi kan nå saker tillsammans.





Kommentera här 1 st

Kommentarer
Lavali - Det mest personliga

svar1:

det är bra du kämpar på och utmanar dig själv, jag tror man måste verkligen sträcka sina gränser lite mer i taget för att ta sig någon stans här i livet. Många hade nog bara låst in sig själva.



svar2:

Ja jag tror de är svårt för många att liksom se utanför sig själva, är det enkelt för dom så borde det ju vara lika enkelt för alla andra tänker nog de flesta.

Men ju mer man trycker in i huvudet på att alla är olika ju fler kanske kommer ut ur sig lilla bubbla också



-------------

Bloggen om Livet med ADD, Asperger, Crohns och det allra mest personliga..

2012-02-17 @ 23:15:16
Länk: http://lavali.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: