Energitjuven

Datum: 2012-06-03 Klockan: 13:19:58 Kategori: Kropp å själ/ADHD

Jag har hittat en energitjuv.

Jag har länge känt att jag tar på mig skuld för saker jag inte är skuld till.

Energitjuven vill precis detta. Få mig att vara den dåliga.

Projektion. En sak vet jag nu. Din skitenergi studsar tillbaka och i och med min ärlighet kommer jag segra. Jag tar ingen skit mer. Nu äntligen tror jag att jag hittat orsaken. Så vips vet jag hur jag ska stå tillbaka.

Så fortsätt du. Men man borde nog ta sig en funderare på varför det blir som de blir. Jag har hittat de svar jag behöver.

Så nu kom jag till insikt. Poff.

Jag har inte gjort fel. Jag tänker sluta ta på mig skuld och ta påhopp. Jag tänker inte låta din oförmåga ta min hälsa.

Jag duger och gör det jag känner är rätt. Ärlighet vinner.


Kommentera här 1 st

Kommentarer
mariellejohnsson

Ja ibland måste man säga ifrån. Oavsett om personen lyssnar eller ej. Huvudsaken är att man själv förstår liksom och då kanske man behöver säga det högt!

Energitjuvar finns där. Jag får erfara det lite då och då också tycker jag. Jag vaggas in i tron att de vill en väl och så får man i slutänden bara skit. De är så snälla och omtänksamma men så går nån liten grej emot dom och man svarar inte det dom vill att man ska svara och så plötsligt är man inte värd vatten.

Eller så handlar det om själva attityden.

Jaja,det är bra att du säger ifrån. Här håller jag på att träna på att inte svara i telefon, men snart måste jag ge upp pga att jag och släkten måste prata om sonens studentfirande.

Tyvärr så vill jag inte vara med... Men det hjälps ju inte...

Kram på dej Tess!

I sommar kan vi väl få till det?

2012-06-03 @ 15:29:01
Länk: http://mariellejohnsson.wordpress.com
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: