Trött på mig själv

Datum: 2012-03-06 Klockan: 18:31:35 Kategori: Kropp å själ/ADHD

Ja nu är jag trött på mig själv.
Bättre trött på mig själv än andra.
Jag vill så mycket. Brinner så förbannat så jag brinner upp och liksom blir som en enda hög med aska.
Var fasen ÄR stoppknappen när jag eldar på sådär mycket på en gång? Varför? Å så blir ja uppretad eller arg på något orättvist så är de ju färdigt.
Jag behöver få ur mig allt de här. Jag måste hitta något sätt där jag kan stå å ånga ur mig min åsikt och liksom vara i fokus. FÅ vara där.
Där jag utifrån den jag lärt mig får ut ett form av budskap. En syn från erfarenheter och händelser och böcker och föreläsare och livet som gjort att jag på något sätt hittat lite vägar å sätt som jag fasen tror på.
Men hur? Vilket forum? Hur beter man sig....
Jag vill prata om bemötande och erfarenheter som lärt mig se saker i mitt yrke med lite andra ögon. Ur ett annat perspektiv.
Sedan jag fick barn med diagnos har jag lärt mig så oerhört mycket. Detta med synsätt och hur man blir och är bemött. Genom mitt arbete har jag mött så många människor och genom att själv vara patient.  Ju mer jag stannar upp och lär mig och tittar bakåt och även här och nu i livet så ser jag saker ur nya perspektiv. Med andra ögon.
Jag tror att jag har en förmåga. Jag tror att jag har något att dela. Något jag kan. Men hur gör man?
Jag säger inte att att jag kan mer än andra eller inte kommit på saker inte någon annan har men jag har ändå erfarenhet och kan ge tankar.
Jag tror att vi måste stanna upp och fråga oss vem är jag? Vem vill jag vara? Hur vill jag uppfattas? Hur uppfattas jag? Hur aggerar jag? Varför gör jag som jag gör? Hur mycket känslor lägger jag in? Är det rimligt? Är det mina känslor som styr? Gynnar mina känslor de jag möter? För vem gör jag det jag gör?
Är jag på rätt ställe? Vill jag det jag gör?
Sedan borde vi nog tänka lite på hur vi bemöter andra och varför vi bemöter människor olika. Vad är de som gör att jag gör de?
Ja så just nu är jag lite trött på mig själv. Jag vill ju på något vis ändå kunna göra något av detta.
Men jag vill såå mycket och vet inte hur jag ska få till de. Just nu blir ja less på mig själv. Trött och va tror ni alla andra blir? Hon som kan allt tror hon...de tror jag inte men vill få till något som kan gynna fler.
Men nu ska jag försöka hitta STOPP knappen.
STOPP.

Kommentera här 6 st

Kommentarer
Mia

Vi hade en suveränt härlig helg, vänner o vovsen ger mycket, särskilt goda energier att samla till svåra dagar!



Tror, helt spontant, att det är bra att du skriver av dig, här eller i dagboksform enbart för dig att läsa eller närstående - att man får en annan vinkel på saker och ting som finns där innanför och vill ut, frustration såväl som glädje och andra sinnesstämningar.



Hur många av oss har inte behövt hitta stoppknappar i sina liv, men aldrig vågat säga det högt som du gör?! Tror att det är en hel del faktiskt, är själv en av dem som inte verbaliserar det utåt så här utan tar det med nära och kära samt min dagbok, ibland hade det kanske varit bra att våga lämna ut till fler.



Bamsekramar!

2012-03-07 @ 08:14:42
Länk: http://fredthevov.blogg.se/
Annika

Mycket bra skrivet inlägg. Man känner igen sig mycket!

2012-03-07 @ 09:48:55
Länk: http://bringblingtoeverything.com/
Linda-Mamma till Alfred

Jag VET PRECIS hur du känner dig. Jag är en tjej med VÄLDIGT starka åsikter & synpunkter och tycker väldigt ofta och blir ofta arg över detta. Sådan är jag i mitt temprament men jag har lärt mig lgga band på mig själv och har kommit en god bit påväg. Enbart just för att alla har inte samma åsikter (såklart) erfarenheter..som jag brukar säga- Erfarenheterna gör personen! Jag har också vart med om väldigt mycket i mitt liv. Sedan dessa personen som lever i bubblan som inte har varit med om så mkt själva utan de lever i sin trygga värld. Dessa människor förstår inte! Därav har jag insett att försöka förklara/ha åsikter om saker är ingen idé med dessa människor för de begriper faktiskt inte. Har startat många högljudda debatter när jag gick i gymnasiet och fick hela klassen emot mig förutom Erika min bästa vän som också varit med om en hel del saker. Så vi bad alla i sin trygga bubbla att dra åt helvete. Nu på "äldre" dagar har jag mognat och styr detta åt sidan även om jag ibland vill säga MÅNGA saker till vissa personer. För jag är den som ALLTID har sagt vad jag tyckt och känt! Istället så ventilerar jag mina känslor med min kära fästman,min stöttepelare! Han är så vis, så lugn. Efter det så är allt bra, han har en väldigt lugnande effekt på mig...



2012-03-07 @ 11:51:28
Länk: http://hummingbird.blogg.se/
Julia

sv: Ja, visst gör man! :D

2012-03-07 @ 20:53:14
Länk: http://juliasmagazine.blogg.se/
Marie

Oj, nu vR det längesedan jag kikadeq in...sorry.

Som vanligt slås jag av dina kloka reflektioner, ditt sätt att skriva. Det får en att tänka till.

Just nu är jag lite Down och gör bara det jag har lust med....jobbet tar ganska mycket krafter just nu..

Det där med bemötande är viktigt, hur man blir bemött och hur man bemöter andra. Jg hoppasjag är rätt bra på att bemöta andra, jag försöker iallafall.



Stort grattis till drag köp av valp. Så fin han är eran laban!

Ett djur sprider mycket kärlek!

Kram och hoppas du känner dej glad o pigg idag när du vaknar.

2012-03-08 @ 08:31:56
Länk: http://mariekjerulf.blogg.se/
Johan

Du kanske borde föreläsa, Tess? Kanske skulle vara en idé? :)



SV: Jag har nog aldrig varit den som gärna ringer. SMS däremot, det kan jag pyssla med hur länge som helst ;) Särskilt när jag åker till/ifrån träningen, då finns det tid för det :)



Nu väntar iaf kvalseriwn för Bofors. Får se hur det går där. Ska kolla datumen och se om jag kan lyckas klämma in en match någonstans. Jag och Jocke skulle ju ha sett Djurgården - Leksand, eftersom han är en riktig djurgårdare och jag en riktig leksing, men tyvärr är den matchen på måndag, och då är jag i Idre. Returen uppe i Leksand är helgen V13 och då är det landslagsläger. Tyvärr.



Det är bra Tess, det tror jag är helt rätt. Ta det i din egen takt, det tjänar alla på i slutenden, inte minst du själv. :)



Ja, det tycker jag verkligen! :)

2012-03-14 @ 16:56:16
Länk: http://schumacher4ever.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: