En påminnelse från Arga Snickaren!!

Datum: 2012-05-11 Klockan: 11:05:31 Kategori: Hemmet

Min vän Nina är otroligt klok.

Inatt slog min dator oförklarligt igång. Ja faktiskt. Det stod i viloläge men locket stängt.

Plötsligt slår den igång och det jag hör är ett avsnitt av Arga Snickaren som drar igång.

Nej ingen dröm. Just då drömde jag nämligen om hur jag klättrade tillsammans med två andra personer rakt upp i någon klippa och där finner örnar. Har ni läst Conn Igguldens första bok om Djingis Khan känner ni nog igen scenen. Hur bröderna klättrar och tar ägg från örnen. Det är länge sedan jag läste boken så hur denna dröm kom vet jag inte. Men ni som läser min blogg vet att jag hade ett möte med en trolig örn nyligen. Jag har drömt mycket senaste tiden. Bearbetning.

Nå ja. Jag drömde inte om Anders i Arga snickaren heller. Men det var det som startade. När jag berättar för Nina säger hon:

- Har ni slarvat med bygget?

Hon e så klok. Självklart!! Vi har massa halvklara saker här hemma som inte blir gjorda. Å säger ingen stopp drar jag gärna igång nå nytt istället för att vi gör klart. Nej vi har det inte på långa vägar så som de som är med i programmet. Men vi har ju ingen plan som Anders säger.

Att ha de såhär lite halvfärdigt tycker ja dock inte om och igår skrev jag upp två punkter när det gäller sysslor i boken jag skriver strategier i. Det var just att göra någon form av lista med saker som jag vill få gjort i stort här hemma som att rensa en låda något skåp osv samt en lista för trädgård och huset. Kanske även vad som är prio ett och något ska göras inom en viss tid. Sedan bockar man av.

Känns lite som att datorn påminde mig att ta tag i detta och när jag inte förstod budskapet gjorde Nina de. Tack!


Kommentera här 2 st

Kommentarer
Sofie Persson

Hej Tess, nu har jag hittat en bokstavslåda till er. Jag postar den i helgen.

vad lustigt med datorn och arga snickaren!

Kram på dig!

2012-05-11 @ 20:18:49
Länk: http://kajakpaddlaren.blogg.se/
mariellejohnsson

Hoppas för din skull att du och jag är olika på den här punkten.... Jag älskar att skriva listor, scheman, planeringar, strukturer osv. Det är ju mitt jobb som pedagog och jag gör det för Gabriella och jag har varit hur kreativ som helst för attt komma på hur jag rent pedagogiskt ska göra med Andreas för att få hans liv att funka....

Men jag själv?

Spelar ingen roll hur många listor och regler och rutiner som skrivs här inte. För jag klarar inte av att följa dom. Det går bara inte. Och så mår jag fruktansvärt dåligt sen när jag brutit mot nåt av det.

Men det går verkligen inte... Så för mig är det lika bra att låta bli, fast jag älskar ju att skriva dom där grejerna så haha, hörs det att mitt liv och min vardag är lite komplicerat eller ;-)

Kramar!

2012-05-11 @ 23:35:52
Länk: http://mariellejohnsson.wordpress.com
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: