Konfirmation

Datum: 2012-05-06 Klockan: 17:21:29 Kategori: August/barnen/Autism

Jag tror inte. Inte på någon Gud. Jag är inte medlem i kyrkan. Döpt och konfirmerad och en gång gift i kyrkan inför den Gud jag aldrig trott på.

När jag dör är jag ändå säker på om mina barn lyssnat inte kommer ha begravning i kyrkan. Helst bara sprids för vinden.

Mina barn är döpta. För att kunna välja sedan.

Idag är vi dock på finaste goaste Svenjas konfirmation.

Gud finns för alla och lyssnar och hjälper alla. Ändå slängdes Adam och Eva ut ur paradiset då de åt av ett äpple. De straffades. Alla kan få förlåtelse. Inte dom? Och varför lider så många om Gud älskar oss alla?

Gud skapade två människor. Till sin avbild. En dag hängde han upp en lykta på himlen som är vår sol. Låter mycket rimligt. Bibeln är ju sann. Adam och Eva de fick två söner. Kain och Abel. Den ena slog ihjäl den andre. Den överlevande sonen for till främmande land och tog sig där en fru.

Förlåt min dumhet men var kom hon från? Gud skapade ju bara två människor som fick två söner.

Min kompis log å sa självklart måste de ju varit en muslim eller någon kvinna ur någon annan tro. Hrm. Ja just ja. De finns ju en rad Gudar. Hrm. Sååå måste de va. Eller? För enligt vår kristna tro är ju denne Gud och Jesus osv sann. Och DÅ går de inte ihop.

Jag tycker mycket om kyrkan som byggnad. Jag blev glad att höra psalmen 201. En vänlig grönskas rika dräkt. Att få se Svenja denna underbart fina Goa tjej.

Jag lägger här in bilder på de foton på kortet jag gjort för dagen. Glöm inte höra av er om ni vill ha personliga kort. Dop examen bröllop kalas konfirmation student. Allt är möjligt.

Jag gjorde även en tavla med budskap.

 


Kommentera här 0 st

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: