Eva Dahlgren

Datum: 2012-11-25 Klockan: 08:43:37 Kategori: Allmänt

Eva är en av mina äldsta idoler. Jag började lyssna på henne som säkert åtta nioåring så det är många år som jag följt henne.
 
På mitt första bröllop fick jag till och med personlig hjälp via en chatt på Grammisgalan av Eva för att få tag på noterna till hennes låt Egosim som sjöngs på vårt bröllop.
 
Igår var det tredje gången jag såg henne live. Daniel var med och var inte lika imponerad men höll med om att hon är grymt rolig och har en show som är bra live. Man måste tycka om att lyssnapå texterna om man ska falla för Eva tror jag. Jag har alltid varit en sån som läser texterna och verkligen lyssnar på text. 
 
Jag var nöjd och lika glad som alltid när jag varit på livmusik.....
 
Jag rekommenderar verkligen er som gillar Eva att gå och se denna konsert.
 
Ett minus.... jag fick inte höra två av mina favoritlåtar och ett minus till var att en person bakom klappade händera och gjorde det HÖGT och i otackt.... ler,,,, ge faaan i att klappa om du inte kan klappa i takt hörrö.....
 
 
Bilden på Eva har jag lånat på Google....

Kommentera här 3 st

Kommentarer
Johan

Mamma tycker Eva Dahlgren är bra... men nja, inte riktigt min grej... ;)

SV: Ja, det förstår jag att du gjorde då! Usch vad jag ogillar sådana människor/instanser som ser hinder innan de knappt har träffat personen i fråga och gett denne en chans. Det främjar ju knappast dennes självförtroende om man hela tiden får höra att man inte kan. Därför är det extra starkt att gå emot alla sådär tycker jag och klara det ändå :) Härligt!

Haha ja, det tycks onekligen vara en hel del att hålla reda på där :P

2012-11-26 @ 21:20:57
Länk: http://schumacher4ever.blogg.se
Eleonore- Kokboksutmaningen

Så fint av Eva att hjälpa dig med noterna till låten personligen! Förstår att du känner lite extra för henne och musiken då :)

sv: Va roligt att du beställt boken, den verkar toppen!

2012-11-27 @ 08:52:40
Länk: http://fikamed.wordpress.com
Erica

Har i princip aldrig lyssnat på henne, men har såklart hört de mer kända låtarna några gånger och de är faktiskt riktigt fina. Jag är nog också en sån som verkligen lyssnar på texter i låtar. Åtminstone ofta. Var tvungen att youtuba en låt med henne nu. Bara för att. ;p

2012-11-27 @ 16:58:28
Länk: http://faithhopelove.blogg.se
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: