Idag

Datum: 2012-11-30 Klockan: 08:09:48 Kategori: Allmänt

Va skönt det är att vakna av sig själv. Sådär när man vaknar och oavsett vad klockan är så är man inte längre trött utan känner att dagen har börjat. Sådär självklart så man liksom trots en tidig timme vill gå upp, stiga ur sängens värme och börja dagen.
 
Idag var en sån dag. Trots min förkylning och trötthet i kroppen pga den så kände jag att nu hade jag vilat och sovit klart.
 
Så då började dagen.....
 
Nu måste jag få klart August. Han gör tusen andra saker än det han ska och nu börjar tiden rinna ifrån oss. Trots den tidiga timmen så är det svårt att få honom att sammarbeta. Svårt att få honom att göra just det han ska. Han fastnar gärna i något annat och gärna i någon lite julsångs truddilutt som är viktig just denna kristiligt tidiga timmer. Han måste leka med katter och hund och han ska helst inte gå ur sängen heller.....
 
Samma visa varje morgon men sedan vi fick kedjetäcket är sämnen bättre och han kommer upp lite fortare. Så det har gjort nytta. 
 
Idag ska prinsen till Malou för att vara där i helgen. Själv ska jag förbereda en liten visning på en pysselträff under morgondagen och sedan ska jag fortsätta vila bort min envisa förkylning. 
 
Jag tänker inte göra så stora stordåd med andra ord. Ta det lungt och vila och pyssla med småsaker här hemma i vanlig ording. Det är väl mest sjalar jag suttit och stickat nu samt gjort en del beställningskort, och en del LOs.... skoj att pyssla med allt nytt jag har. Roligt att se saker växa fram och så skoj när jag får sälja lite saker så man får nya pengar att köpa in material för.
 
 
Bild: Härlig sjal i beiget.
 
Idag är det även min tur att visa ett alster hos Linneas så håll koll i bloggen efter m itt alster. Ni hittar en knapp i bloggen till Linneas Atelje.
 
 
 
 
 
 

Kommentera här 0 st

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: