Glädjetårar

Datum: 2012-10-22 Klockan: 15:55:59 Kategori: Allmänt

Efter ett kvartsamtal med August så steg tårarna i ögonen. Inte av besvikelse eller av ledsamhet utan för den glädje jag känner över att han har en så bra skola och för de otroligt fina resultat som kommer. 
 
Jag är så stolt och lycklig och glad i mitt mammahjärta.
 
Det är en så härlig känsla och det är så mycket oro som man kan lägga åt sidan och samtidigt kan jag känna att allt vi kämpar med ger resultat. 
 
Jag har en son som tycker om skolan och går dit med glädje. Även om han har det svårt och att det krävs så mycket mer av honom än för andra så går det framåt och han har mognat och även växt och byggt ett större självförtroende.
 
Om ni visste vilken lycka detta är för det är inte alla förunnat. Om ni visste vilken glädje jag känner över att jag tog steget och flyttade hit till den kommun jag bor i idag. Hade vi bott kvar hade vi aldrig haft denna underbara skola och haft dessa kämpar och otroliga lärare och rektorer som verkligen är på rätt plats och som kämpar och är guld värda.
 
Jag känner en sådan tacksamhet. Jag är så glad. Så med tårar i ögonen ringde jag Malou. Berättade vad duktig vår grabb är och så snart August pappa slutat jobbet ska även han få höra vilken duktig kille vi har.
 
August räknar och att se i boken HUR han gör och vad förnuftig han är och sedan höra att han KAN alfabetet och alla dess ljud och kan läsa flera ord gör mig så glad och stolt. Jag satt verkligen med tårar i ögonen och lärarna har fått höra vilken KANON jobb de gör och vad tacksam jag faktiskt är över deras enorma jobb. 
 
Att höra att man är i bok ÅTTA av ELVA i en serie om drakar som man läser är också otroligt då jag fått lära ur bok kanske två gånger i August liv så är det så skoj att höra att Ulf läser och att detta efterfrågas. Jag är så stolt över Auugst förmåga att även säga nej till saker han inte känner ger honom något och att han efterfrågar annat han istället känner att han vill.
 
Min kille har även sagt både hemma och i skolan att NU vill han lära sig läsa.... så nu kommer det ju bara gå framåt nät både vilja och uthålligheten finns.
 
GOASTE unge....
 

Kommentera här 1 st

Kommentarer
Lena

Så glad jag blir!! Goaste goaste August! Han är verkligen en riktig guldklimp!

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: