Vikten

Datum: 2012-09-07 Klockan: 09:49:47 Kategori: Allmänt

Det är svårt detta med att låta bli att äta det man inte ska. Jag har inte ätit godis men lite kaffebrld och även nötter. Jag måste ta och lugna mig med detta med så det inte blir ett substitut för de där jag vill ha istället. Måste hålla mig till mina bitar hälsochoklad när det blir sug, frukt eller grönsak.
 
Jag måste tänka till och trots att jag tappade ett kilo första veckan är jag medveten om att jag troligen redan är uppe där jag startade för att jag inte heller rör mig efter noter. Jag måste röra på mig för att bli av med dessa kilon. Men jag är lat, så jäkla lat. 
 
Imorgon ska jag försöka simma lite när vi ska iväg och bada. Jag ska försöka gå ut så mycket jag kan. Jag måste peppa mig.... måste.
 

Kommentera här 4 st

Kommentarer
mezza

Hej vännen :-)
Hua..minns när jag (för läääänge sen) skulle bli av med mitt sockerberoende. Hua.
Åt inget sött alls. Inget godis, kakor, söt yoggi, saft, läsk, knappt ens söt frukt.
Tog 14dar innan suget va väck. 14 jobbiga dar...
Men det gick.
Tyvärr höll jag mig inte längre än nån månad och bara en liten munsbit satte igång suget igen. Jag borde hållt mig längre för att resultatet skulle bli riktigt bra (dvs så en liten kaka inte satte igång allt igen)
Du kämpar bra!!!
Kram

Svar: Nej man behöver verkligen sanera sig rejält men idag har jag köpt några bitar för jag måste inte vara utan socker så men jag vill sluta med dåliga vanor helt enkelt.
tess701

linda

Du är duktig som kan vara utan GODIS....svåtr som fn.Lat??måste inte hunden ut??då är det tillfälle att ta en prommenad....Heja Heja!!Vi måste ses snart...

Svar: Idag har jag köpt åtta bitar godis....Ja han ska ut men jag går inte de längsta promenaderna ändå... för jag är laaat. Ja vi kan ses snart....
tess701

Jazzy

Ja, ibland får man kämpa mycket för att nå "drömvikten". Att avstå saker man älskar är allt annat än lätt, så du är riktigt duktig som klarar det! :)

2012-09-07 @ 19:42:43
Länk: http://jazzyjazzy.blogg.se
Johan

Jag är en sucker för kaffebröd, men godis, snax och annat äter jag nästan ingenting. Inte kaffebröd heller för den delen, även om jag tycker det är grymt gott. Alla här hemma anmärker på att jag har blivit så nyttig jämt :P

SV: Nej, jag har inte heller varit jätteaktiv med bloggen och nu blir det kanske ännu mindre, för nu drar ju hockeun igång igen och då är det hockeybloggen som gäller :)

Absolut! Det är bra Tess! Jag tror på dig, alltid! Du och alla andra, vi kan, bara vi har viljan och motivationen till att klara av och nå dit vi vill. Det tror jag :)

2012-09-10 @ 18:27:36
Länk: http://schumacher4ever.blogg.se
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: