Akuttid

Datum: 2011-12-19 Klockan: 17:36:54 Kategori: sjukhus/sjukdom

Ja hoppas verkligen att jag har förtur om det blir avbokningar på operation. Akuttid den 17 januari känns inte okej.
Lovar att operationskordinatorn har mig i örat first thing imorgon.
Å jaa jag kommer åka in så fort de blir katastrof MEN så länge får jag försöka kämpa på.
Jag har jobbat idag i alla fall. Men de gör ont. Men va gör man? De kunde sjukskriva mig men ja tror inte de går igenom hos f kassan om jag ska vara ärlig. Sjukskriven i väntan på op en månad. Jo tjena.
Grejjen är att jag har min andra operation den tredje. De kunde gott ta båda sakerna samtidigt. De kunde man inte. Häpp... men om jag skönhetsopererar mig kan de ta HELA kroppen på en gång...
Nåja... imorgon kommer jag ringa. Jag hoppas detta bara är en tid att senare än såhär blir de inte utan de KAN bli förr om det blir återbud. Men sån tur har jag väl inte.
Det jag är rädd för är ju att det blir akut. Stopp alltså eller en retning på min bukspottkörtel igen. DET vill jag inte. Med min vanliga tur så blir de väl så... helst på julafton eller nått i den stilen.
Men så ska man ju försöka se de positiva i allt. Eftersom jag knappt kan äta så kommer jag ju gå ner i vikt. Kanske få sån fin getingmidja. Detta innebär ju att matkostnaderna kommer gå ner eftersom jag i stort sätt inte kan äta speciellt mycket eller speciellt många saker. Man skulle ju leva på soppa så om jag gör detta ja DÅ blir de jättebilligt. Detta gör att vi sparar massor med pengar som jag kan lägga på alla kostnader för läkemedel samt sjukhusbesök innan jag har frikort. Sedan får vi över till något roligt vi kan göra när jag mår bättre igen.
Å nu ska jag strax åka ut till stallet och titta på terminens sista ridlektion med min goa unge August.

Kommentera här 1 st

Kommentarer
Mamma Z

tittar in med ett krya på dig och hoppas du får i dig lite god julskinka iaf :-)



KRAMEN

2011-12-20 @ 12:50:27
Länk: http://www.meusohana.wordpress.com
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: