Ny dag

Datum: 2011-02-07 Klockan: 12:43:54 Kategori: sjukhus/sjukdom

Jag försöker med all min kraft se det positiva idag. Jag motar ångesten i grind som man säger och jag försöker. Men flera saker spelar in och jag kan säga att de mesta gör ont. Så förbannat ont. Jag vet ärligt inte varför vi ska drabbas av de mesta å allt på en gång.

Jag har fått chansen att vila då skolan inte blir av och jag skulle varit iväg på skolvecka. Jag försöker få tag i någon på skolan för att få hjälp med hur jag gör med detta men tyvärr är de sjuka där eller inte anträffbara. Någon skulle ringa upp i alla fall som kanske kunde säga hur jag beter mig. Studieupphehåll vore det allra bästa men vi får se.

Det är sorg men ändå lättnad för att ta igen en missad vecka i skolan känner jag att de just nu inte alls finns möjligheter till. Jag jobbar ju samt att saker i familjen har hänt som gör att barnen behöver mig till hundra procent. Vidare går Daniel fortfarande i skolan och ja känner att de han gör just nu är viktigare än en kurs som jag vill gå. Han ska skriva sin C-uppsats nu och de är en hektiskt tid. Vi har stora projekt här hemma som för närvarande bara står. Vi har inte ens ett fungerande badrum. Så nej de va inte min tur nu heller. För de är så de känns. Min tur kommer aldrig min kropp ser till att skrika NEJ högt varje gång.

Kanske bra det med så man inte ger sig in i saker man ändå inte fixar.

Imorgon väntar första läkarbesöket på en utredning för ena sonen som sliter mig i bitar. Oro och ångest men ajg ska vara stark för hans skull. Alltid stark för barnen. Alltid.



Bild: Jag i soffan. En dag inte som denna.




Kommentera här 4 st

Kommentarer
Johan

Klart du hade klarat det, det tror jag absolut!

2011-02-07 @ 17:57:56
Länk: http://schumacher4ever.blogg.se/
Mib

Hej,

Är här och tittar till dig lite. Och kramar om dig.

2011-02-07 @ 21:09:53
Länk: http://mibfilosoferar.blogspot.com
Ellis

Tänker på dig vännen! Hoppas det kan lösa sig till det bästa!

Kram Elenor

2011-02-19 @ 19:05:02
Länk: http://www.metrobloggen.se/paltbarn
Sofia

Sänder över en kram!

Jag har själv svår IBS+blodsjukdom+fibromyalgi+ångest,,,Vet med andra ord hur piisgt det kan vara:-(

Min äldsta son har ADHD/Tourette/Autism,,det iúnderlätter ju inte heller vardagen...

2011-03-08 @ 18:50:07
Länk: http://ansolira.bloggplatsen.se
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: