Det är en ny dag

Datum: 2009-03-18 Klockan: 10:52:02 Kategori: Kropp å själ/ADHD

Och det är härligt väder ute. Tyvärr får man ju säga då jobbar man hela dagen. Det är ju dessa dagar man önskar att man fick vara ute.... men ja hoppas å tror att det blir någon stund som e åtminstonne ljus när ja kommer hem så man kan ta den där underbara promenaden som man så väl behöver.

Tröttheten gnager å det blir ju lite bättre om man faktiskt går ut lite... den underbara luften gör gott och ja blir underbart lycklig när ja ser mina krokusar titta upp, när ja ser vad solen åstakommer.

Samvetet över fredagen är tung. Jag förstår itne varför jag inte kan tycka det är okej att gå ner i tid när kroppen skriker NEJ och jag ser varför.... varför e de sånt nederlag??? Jag vet inte varför jag får den känslan för ja vet å inser att den är fel. Det handlar inte om att vara duktig..... för jag kan vara just duktig i alla fall... men känslan att inte bli trodd är väl den största biten och den bidrar ju alla runt om med. Ja de gör dom alla dom som säger att man ska rycka upp sig och bita ihop. Alla dom som tycker att jag har en oupfostrad son, att jag är svag, att jag bara gnäller..... Att det bara är att lämna bort min son så jag får vila. Jag har inte skaffat mina barn för att de ska lämnas bort. Jag vill ha mina barn hos mig. Jag Får naturligtvis hjälp ibland men ja man undrar hur andra tänker.

Men barnen är mitt ansvar... jag måste ta tag i det som ska göras. Och just nu orkar inte jag.... jag är slut. Jag behöver tid att vila... att landa med August.... sedan att få tid att återhämta mig.

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

MEN försäkringskassan KAN tycka annorlunda. Jag begriper inte hur läkare runt om i Sverige kan acceptera detta. HUR kan de låta läkare på F kassan som aldrig har träffat personen i fråga säga att man e frisk och arbetsför. Enligt f kassan sjukskriver läkare runt om i Sverige fullt friska å arbetsförda personer varje dag...

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^




Kommentera här 2 st

Kommentarer
Anonym

hej jag läser din blogg och jag tycker att du skriver väldigt bra. Känner igen mycket

Annette

Hej!

Va in till Afrodite och kommenterade hos henne och råkade se din kommentar där. OCH att du lider av panikångest. Har tyvärr varit sjukskriven själv för det i snart 5 år :( Men lärt mig dels att leva med det. Men imponerad över människor som gått samma väg och lyckats börja få ordning på livet igen. Hoppas verkligen att du mår bra och att du kommit en bra bit på vägen.



Kram på dig

2009-03-19 @ 14:29:53
Länk: http://arom.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: