Tomt

Datum: 2009-11-27 Klockan: 12:51:13 Kategori: Kropp å själ/ADHD

Japp de ekar tomt.

Skallen är ju egentligen inte direkt tom.

Där far ju många tankar omkring men jag vet inte vilken tanke jag ska fånga in.

Kanske är bra att inte fånga någon alls just nu.

Förkylningen kom lite åter idag. Och jag känner mig ändå rastlös men orkeslös.

Vilken kombination.

Trodde i min enfald att lusten att baka skulle finnas kvar idag. Att jag aldrig lär mig. Jag har lust i stunden. Just där och då. Inte sedan. Då har så mycket annat hunnit ramla över mig.

Idag har jag fått sovmorgon. Men givetvis vaknar jag tidigt och flera gånger. Hade drömt och pratat högt i natt. Verkade som jag skulle hålla föreläsning men i någon annans namn. Lät intressant... kanske något jag ska satsa på?

Föreläsa om livets alla motgångar och vad det ger. Skulle någon verkligen orka lyssna på den skiten jag haft? Nej skulle knappast tro de. Så jag sitter här och får ur mig massa ord istället. Ord som känns bra å få bort. UT... ur.

Rastlösheten är jobbig när man inte orkar. Men jag vill. Men undrar å funderar på vad jag ska hitta på. När jag inte orkar. Vila säger Daniel. Jag kan inte, men jag kan heller inte få orken till något annat.



*******

Nu kom August. HAN har energi. Han fick just nu KAOS... från att inte förstå att julgranen inte ska fram idag och efter att ha vetskap om att mamma kan säga HO HO HO... så upptäcker han att någon lekt på hans rum. Å nu är det KAOS. Hans perfekta rader av bilar som inte alls är där de ska. Inte ens jag kan ställa dom tillrätta om jag ens försöker. Nu har de barn som lånat och lekt förstört hans eftermiddag. Men de måste ju få leka när de hälsar på.

Man hör nu hans upprörda röst när han ställer till rätta igen. Ordningssinnet är stort. Mycket stort. Allt ska vara i hans speciella ordning.

-MAMMA!!!!!

Hans upprörda röst ekar.

Nu är det någon som bäddat hans säng med.

Ja från att inte ha att göra får man att göra i detta liv som innebär en viss speciell ordning.



***********************************




Kommentera här 9 st

Kommentarer
messan

Tråkigt att det blev sämre igen...dom kan vara knepiga dom där förkylningarna. Jag vaknade snorig i morse...nu är det som bortblåst som tur är:).



Nu ska jag pyssla vidare. Krya på dig och vila så du blir pigg igen.

Kram messan

2009-11-27 @ 13:03:01
Länk: http://www.jagochminms.blogspot.com
mina

God eftermiddag gumman..Hoppas att du mår bättre denna dag & får en härlig fredag..Fint skrivet...:) Ha en skön helg..Några trevliga planer inför helgen..kram

2009-11-27 @ 13:27:20
Länk: http://blondis81.blogg.se/
Pernilla

Tack det ska vi förska ha =)

2009-11-27 @ 13:42:01
Länk: http://candygirl84.webblogg.se/
Johan

Jo, jag tror nog det skulle kunna vara ganska intressant. Bra och nyttigt för folk att få veta. Samma som för mig. Folk skulle nog uppskatta mina föreläsningar tror jag faktiskt. Åtminstone några.



Ja, det är väl mycket ordning när man har autism?



SV: Våran släkt är ju inte sådär jättestor än så länge, så än så länge går det bra. Värre kan det nog som sagt bli sen när våran generation skaffar familj och grejer...



Ja, får hoppas det blir bra. Nu blev jag hemma idag. Det gör inte lika ont i axeln nu som det gjorde imorse, men lyfter man armen över axelhöjd gör det ont. Känns lite som om jag har feber också, men det hadde jag inte. Får hoppas det blir bra i alla fall! =)

2009-11-27 @ 14:06:16
Länk: http://schumacher4ever.blogg.se/
messan

Jag får nog försöka ta reda på vad chefen vet:) Ska lägga det första inlägget på måndag. Ja, lagligt då;)



Hoppas det går bra på hans tenta. Var rädd om dig! Dumma förkylning...

kram

2009-11-27 @ 14:27:08
Länk: http://www.jagochminms.blogspot.com
mina

God eftermiddag..Skönt att vara hemma & slappa denna dag då..Hoppas att det kommer gå bra i morgon på kursen..Ska du mysa till det extra i kväll om du orka för det är helg eller? kram

2009-11-27 @ 14:37:59
Länk: http://blondis81.blogg.se/
Johan

SV: Ja, det fick vi veta när vi var och hälsade på skolan jag gick på i Stockholms andra del, en del med Astbergers och så. Det var ganska intressant att träffa de faktiskt.



Ja, fast förut frös jag, men nu är det varmt. Drack 2 koppar kaffe nyss, så det kanske har viss inverkan, men hoppas som sagt att det stannar vid det. Nu ska vi åka strax.



Hoppas du får en bra helg! =)

2009-11-27 @ 14:49:42
Länk: http://schumacher4ever.blogg.se/
Mallamousan

Känner igen dom där dagarna, man vill göra så mycket men man orkar ändå inte ta tag i något!!:)



Se till och få barnvakt och gå ut och käka med gubben om så bara för nån timme och en pizza!:)



Hoppas du haft en bra dag!!

2009-11-27 @ 15:10:36
Länk: http://mallamousan.blogg.se/
nathalie

ja =) hur firar du första advent då ?

2009-11-28 @ 11:04:10
Länk: http://nathalieolssons.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: