Alla andra....

Datum: 2010-08-07 Klockan: 11:08:04 Kategori: Kropp å själ/ADHD

.... jag försöker ju vara så positiv ja bara kan... ALLA dagar.

Igårkväll va en ensam kväll och jag har svårt att må bra i ensamheten.

Just där och då känner jag mig enormt ensam. Alla andra verkar ha någon kompis att umgås med i IRL. Jag har inte så många och de jag har bor inte så nära.... de har fullt upp och så med sin egen familj eller att hinna med någon annan vän.

Så sällan någon hör av sig och vill hitta på något och när man hörs har de fullt upp. Är de bara jag som sitter ensam såhär?

Som får göra saker själv jämt? Som har vänner som har fullt upp alltid?

Jag har så få vänner....jag känner massa folk men inga jag umgås med. Jag duger ibland. När ingen annan finns. DÅ får jag va med. Alla tomma ord om va bra jag är att ha. Va snäll och bra att lyssna jag är. Men sen då? När den kvoten är fylld? Då slängs man bort.

Kanske är dom inga vänner men om jag tar bort även dom ja då har jag ingen.... ingen alls. Som det är nu sitter jag ensam tillräckligt.

Jag har min egnen familj och mina barn men det är roligare att göra saker tillsammans med andra familjer. Tillsammans.

Varför är jag så ensam?

För att det är fel på mig. Jag förstår ju de. Ingen vill ha mig. Ingen orkar med mig. De är väl som någon sa... jag är värdelös. Hemsk människa som blev över. Ingen ville ha mig.





Kommentera här 3 st

Kommentarer
cicci

skickar en liten "måbättrekram" & hoppas du får en fin lördag. Tror att många kan känna sig ensama ibl... det är väl heller aldrig försent att träffa nya vänner...

2010-08-07 @ 11:45:39
Länk: http://cicci79.blogg.se/
Georg Hendrix

Själv tar jag ensamheten framför "andra hands kompisar" varje dag i veckan. Folk som tror de bara kan klämma sig in när de passar dem kan lika gärna klämma sig in någon annanstans!



Mer snurr ? Hur menas ? :)

2010-08-07 @ 13:11:09
Länk: http://georg.blogg.se/
Johan

Nej Tess, du är inte ensam. Det finns många som är mer ensamma än man tror. Jag själv är ju, som du vet, i liknande situation som du. Jag har nästan inga vänner, inga här i närheten. Man skulle ju vilja ha lite fler vänner, och framförallt, närmre här ibland, för ibland känns det ensamt att inte ha någon att va med. Dock trivs jag ganska bra med den gemenskap jag får med familjen. Flytta ihop med A skulle vara helt underbart och jag tror inte jag skulle känna mig ensam alls. Bara få vara med och umgås med den man älskar mer än något annat i hela världen skulle ge en så grym energi och glädje. Göra allt tillsammans, dela allt. Är det inte så, du som vet? ;)



Jajjamen, det blir ju en del gröt i och med att jag avskyr att laga mat och gröt mättar mycket och bra, så det behövs absolut! :)



Gårdagen var helt okej. Jag kände mig ganska trött, men det hände inte mycket. Det gör det inte idag heller...

2010-08-07 @ 14:26:15
Länk: http://schumacher4ever.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: