Sonen är lagd...

Datum: 2010-12-06 Klockan: 19:58:56 Kategori: August/barnen/Autism

Tänk va duktig min August är trots sina svårigheter. Även om han är rutinstyrd klarade han att extrapappan försov sig i morse och rutinerna helt stördes.

Han kunde till och med acceptera att man inte hann öppna sin paketkalender. Bara han fick veta NÄR han skulle få öppna den så var allt okej.

August frågar i det stora hela alltid:

-Sen?

Alltså vad kommer sedan....

Julkalendrar är en bra träning också har jag insett. Sifferträning. Han har suttit med sina kalendrar och försökt hitta siffror och minnas hur de ser ut.

Att få in träning i vardagen är kanon. Sådant märks inte... ler.

Nu håller han på att komma till ro. Mamman har pussat godnatt och så har vi kittlats lite genom att blåsa försiktigt..... de kittlar rejält tycker August.



Bild: Jag å August för ca tre år sedan vid Visnums kyrkogård.




Kommentera här 4 st

Kommentarer
Ellis

Skönt att det har gått bra idag även om det inte gick som det var tänkt!

Jag har fått lite hjälp av min syster idag, balkongen är skottad och tvätthjälp! =)

Ha en fin kväll!

Kram Elenor

2010-12-06 @ 21:42:56
Länk: http://www.metrobloggen.se/paltbarn
Annelie Lorentzon

Godnatt, även här slumrar det en liten gosse. Hur morgondagen kommer att bli vill jag inte tänka på. Fick besked om att skoltaxin kommer 06.15 i morgon bitti istället för 07.30 som vi trodde. Naturligtvis fick vi reda på det när det redan var försent att nå någon för en förklaring eller ändring. Så i morgon blir det tidigt upp, men onsdag, torsdag får dom faktiskt ordna något annat för det kan ju inte vara meningen att han ska komma till skolan mer en en timma innan han börjar.

Sov så gott // Kram

2010-12-06 @ 22:11:27
Länk: http://zikoria.blogspot.com
Susanne

Godmorgon!!!Måste ha varit ett stort steg i hans liv när man inte följer rutinen, jätte duktigt av honom att fixa det. Ha en bra dag. Kram Susanne

2010-12-07 @ 07:27:01
Länk: http://vejers.blogg.se/
Mib

Vilket jättefint foto på er!

2010-12-08 @ 14:42:42
Länk: http://mibfilosoferar.zoomin.se
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: