80 tals festen i byn.../Loud inc

Datum: 2010-03-14 Klockan: 11:59:44 Kategori: Allmänt

.... vilken upplevelse. Samma sak varje gång man tar sig tid å gå ut i byn. Det är något aldeles speciellt. Sällan det är något för de första men ändå så är det som om hela skitstället vaknar upp och de flesta ger sig ut. Gammal som ung...

Det är ju en speciell kultur på nå vis. Kom som du är... som i kyrkan liksom. Det är hon i värsta gala premiärklänningen till han med mjuksibralla å träskor... alla sorter. Ingen bryr sig. En ganska skön känsla om man så vill.

Jag älskar att kolla på folk... ÄLSKAR... I LOVE IT....



Två år sedan jag besökte denna tillställning som blivit en slags tradition i hålan. På två år har de faktiskt ändrat om stället lite... Tunet har fått ny scen med KRAVALLSTAKET... hur tänkte dom??? Nu ska skiten bli gymnasieskola och vilka spelar här??? Loud inc en gång per år å kanske Frozen fire... två lokala band... DUKTIGA band men kravall??? Sedan är det väl något dans-band-inga-kända-men-heter-något-dubbelnamn-som-inte-passar-ihop som spelar på någon motionsdans om söndagarna... KANSKE är buggeliten lite galna och hoppar upp på scen? Jag vet ärligt inte... men kravall?? Ler... säkert Loud Inc-Petter som vill få den rätta rockstjärnekänslan och krävt detta.

Men de spelar bra.. fan vilket ös... massa hårdrockcovers när dom e som bäst... men var fan hade Petter KILTEN??? Skinnbralla... jo visst men han SKA ha KILT de e liksom PETTER de... Han ska ha kilt så de flesta får fråga sig om han har kalsonger eller inte... är ryktet sant? Har han verkligen inte kallingar??? Stor fråga... de flesta undrar... somliga vet.



Annar massa sköna 80 tals låtar av Brunvall som kommer hem för denna kväll å är discjokey som på den gamla goda tiden... allt är sig likt.

Allla som brukar vara där ÄR där... de sitter på samma ställen. Pratar med samma folk. De klänger på samma personer och kladdar lite extra på den de inte lever med i vanliga fall.... De är mammorna med döttrarna... Pappan som ALLTID har de svarta jeansen och ärligt glömt träskorna hemma... konstigt. Han som tror han äger hela skitstället och är den mest patetiska person jag sett. De är bratsen... de är småkillarna som tror de platsar på Sturekompaniet med stylat hår och riktiga stekare... DOM är där... små tjejerna som tror eller är fullast... de som råkar ligga lite FÖR mycket på golvet och får bäras ut av de vakter vi alltid sett i sina gula jackor och som hejjar glatt...

Det är den nyseparerade som MÅSTE passa på och kladda på ALLA karlar fast man ser att karlarna inte är ett dugg intresserade... Hon som tror att bara för att hon blitt singel är hon den ALLA vill ha... fast sanningen är något helt annat.

Det är han som glömt sin vapenbroder hemma... de är min stora barndomskärlek,,, han är där.. lika fin som han alltid varit... grabbarna i gänget jag hängde med förr.... snyggingar som faktiskt ÄR snygga än och så han som man alltid valde som snyggaste killen i klassen i skolkatalogen som idag är den man ALDRIG skulle vända sig om efter på gatan eftersom han inte längre är sådär snygg utan ser förbannat gubbig ut... trist å tråkig. Killarna som hållt sig... lika snygga nu som då. Å de som förvandlats till farbröder... va hände? Har de passerat bäst före datum REDAN?

De festglada... de underbara. De roliga. De som vet hur man har skoj.

Det är dom som är aningen ensamma som står där å trånar... tittar blygt eller som kladdar... de som säger NEJMEN HEJ TESS ÄR DU HÄR ÅÅÅÅ VA LÄNGE SEDAN å kramar om en.... barnens farboror som glatt slänger sig om halsen å får en kram.... arbetskamraterna.... klasskamraterna.... grannarna... syskonens kompisar... familjens vänner.... hon som e tragisk och fullast... kärringar som tror de är 25.... farbröderna... partyfolket... innefolket... fotbollskillarna... alkisarna... de som gått ner sig... han jag umgicks med och som tillhörde gänget som idag är en tragisk spillra... hon som typ blivit hela skithålets tjej som skulle fått vem hon velat men nu tar vem som helst... kanske är de bra i sängen eller har pengar??? Eller som heöt enkelt bärnt sina broar och får ta det som var över,, killarna som ingen heller vill ha... de hittar varann. De tragiska... de patetiska.

Hemvändarna... och han som plötsligt tror han blitt en slags rockstjärna...





Å mitt i allt har man så förbannat kul. I skithålan jag är så glad att jag lämnat och som jag känner att jag blivit bortryckt från och inte hör hemma i. Som jag inte saknar och föraktar... och som jag nu känner att jag blivit bortglömd i. Så förbannat skönt. Men fan så skoj att vara med dom man tycker om å ha en förbannat skoj kväll och höra ett redigt bra band som LOUD INC.


OBS! JAG HAR SKRIVIT DETTA INLÄGG MED EN STOR PORTION HUMOR OCH IRONI!!!






Kommentera här 27 st

Kommentarer
Jennie

Hej! :)

fin blogg !

tyckte du att rätt låt vann melodifestivalen ?

vem tyckte du skulle vinna ?



Kram Jennie :)

2010-03-14 @ 12:27:06
Länk: http://jennieduvet.blogg.se/
Linda

Så sant så sant, kunde inte skrivit det bättre själv ! Rolig läsning.

2010-03-14 @ 12:31:50
Länk: http://misspainter.blogg.se/
H a i d i s -

SV: åh tack :)

2010-03-14 @ 15:48:35
Länk: http://haidis.se
Fanny

Ja, tyvärr kostar de en del ju. Nä inte direkt men i mina fotoalbum göt jag lite liknande scrap! De blir så mycket roligare att kolla på bilder då :)

2010-03-14 @ 18:16:51
Länk: http://tayler.blogg.se/
Bögen från Dalarna

Man ska ha cred för det man gör så det var så lite så. Fortsätt så blir det ännu bättre! =)

2010-03-14 @ 18:40:50
Länk: http://gaymasen.se
Fanny

ne okej :) Men kul är det!

2010-03-14 @ 18:45:52
Länk: http://tayler.blogg.se/
Sara [Tävling på bloggen!]

En i min klass är nära släkt med någon människa i Loud Inc ;)

Har du sett de tidigare?

2010-03-14 @ 18:52:42
Länk: http://www.februaritjej.se
Johan

Jag vet ju inte, men utifrån din subjektiva tolkning verkar kravallstaket aningen overkill... :)



Låter som en tradiotionell grej det där :) Något alla är på oavsett vem man är :)



SV: Aha, på så vis :) Smart! :) Det är nog ett viktigt hjälpmedel kan jag tänka mig :)



Haha, det låter ju lyckligt :) Där hade du tur :)

Jag har väl inte haft några vidare erfarenheter av datingsiter. Jag var med på match.com, tror jag det var, men det var ju värsta lurendrejeriet. Det var först när man hade reggat sig som det kom fram att man i princip inte kunde göra något utan att betala för det, så det skippade jag.



Ses ska vi göra. Hon vet hur jag känner och så, så det är väl bara att hoppas på det bästa :)

När vi ses vet jag inte, men så snart som möjligt hoppas jag :)



Nix, det tror inte jag. I princip ingen är inne på min blogg om jag inte kommenterar. Det är bara de som är inne typ. Någon annan kan hitta in ibland, men det är inte ofta och de kommenterar aldrig.



Ja, man skriver ju för sin egen skull, inte för någon annans. Sen är det ju självklart kul om folk kommenterar det man skriver :)

2010-03-14 @ 18:57:26
Länk: http://schumacher4ever.blogg.se/
Bögen från Dalarna

Man att sitta och pilla lite själv och testa sig fram tror och tycker jag är viktigare än att man delar med sig åsikter till andra. Man lär sig mer av det. :D

2010-03-14 @ 19:13:54
Länk: http://gaymasen.se
Johan

SV: Jajjamen, det är riktigt kul! Ju mer man kommer ut och tävlar desto roligare är det ju :)



Jag kan ju inte se hela racen, för vi har ju inte Viasat, så jag får se sammandrag numera. Det är dåligt. Förr följde jag det slaviskt...



Träffas ska vi göra. Det vill hon med, men hon kan inte riktigt säga hur hon känner än. Hon vet bara att hon gillar mig väldigt mycket.. :)

Hon bor i Göteborg, igen. N bodde ju också där, så det verkar som det är staden för mig :)



De jag kommenterar hos brukar ändå sluta titta in efter ett tag och det är inte alls många av dem som faktiskt läser det jag skriver... Tyvärr. Men som sagt, men skriver ju främst för sin egen skull :)

2010-03-14 @ 19:17:17
Länk: http://schumacher4ever.blogg.se/
soffie

låter som en rolig tillställning med massor av nostaligilåtar,å kan förstå ni har roligt att träffas

Ha det gott

2010-03-14 @ 19:28:54
Länk: http://soffie69.blogg.se/
Lucide

Oj! Det var mig ett snabbt svar! LOL

Härligt fint kort iaf!

2010-03-14 @ 19:29:54
Länk: http://lucide.blogg.se/
Bögen från Dalarna

Jo, det är klart. Allt har sina för- och nackdelar. Men du är du på god väg för att bara vara "amatör". :)



Och tack detsamma! :D

2010-03-14 @ 19:32:37
Länk: http://gaymasen.se
Johan

SV: Ja, jag kanske får testa något sådant då... men jag vet inte :)



Ja, självklart ska man ses innan. Man ska inte gå för snabbt fram. Det vill jag inte göra om. Kan nog delvis ha varit det som hände med N. Visserligen hade vi träffats 2 gånger innan på träningsläger och så, men från det att vi började prata på msn tog det bara 1 månad. Det kanske är lite kort. Den här tjejen har jag kännt i 2 månader nu ungefär. Hon är inte synskadad och jag tror inte hon skärms av det heller faktiskt. N var synskadad. Hon elitsysslar ju med judo.



Ja, Göteborg är en trevlig stad. Synd bara att det är en bit ifrån här...



Jag tycker inte det är så smart av dem faktiskt. De vill ha fler tittare och göra sporten mer uppmärksammad, men jag tror nog de får bra mycket fler tittare och att sporten blir mycket mer uppmärksammad om de sänder den i en gratiskanal, tex. TV4 eller TV6, som de har gjort förut. Nu betalar inte folk för att bara få se det man vill se, för det är för dyrt. Då väljer man hellre att avstå. Vissa kan ju inte ens, hur mycket man än vill ha kanalen, få den. Vi har ju Boxer, så vi kan inte ens få Viasat.

2010-03-14 @ 19:41:29
Länk: http://schumacher4ever.blogg.se/
Bögen från Dalarna

Man får la ta det lite pö-om-pö, när man har tid och pengar till det. :)

2010-03-14 @ 19:43:46
Länk: http://gaymasen.se
Cissi

Fin blogg!

2010-03-14 @ 22:20:50
Länk: http://cissileandersson.blogg.se/
EN MASJÄVEL

det är jknas för tid har jag verkligen inte max tre inkägg omdagen liksom.. haha

läget i dag då?

2010-03-14 @ 22:26:39
Länk: http://mandyego.blogg.se/
Johan

SV: Ja precis, man ska ta det i den takt man själv känner för, eller rättare sagt, som man båda känner för.

Så var det med mig och N också, det bara klickade. 1:a gången jag var där blev vi tillsammans, efter ca 2 dygn. Grejen va bara att hon ju, som jag skrev, elitsatsar på judon, så hon hade inte tid med mig. Hon kunde inte ha ett förhållande jämte träningen och tävlandet. Det konstiga var bara att hon kom på det och började fundera över hur hon kände typ 3 dagar efter att jag hade åkt hem efter en fantastisk helg. Det gör man inte enligt mig, men det gjorde hon. Så i grund och botten var det nog hennes träning som gjorde att det sprack.



Nu hoppas jag det går bättre och ja, Göteborg är en fin stad :) Flytta känns ganska inaktuellt just nu, men man vet ju aldrig :)

2010-03-14 @ 23:19:53
Länk: http://schumacher4ever.blogg.se/
Linda

Vad bra :D

2010-03-15 @ 00:45:58
Länk: http://karlstadtjejen.blogg.se/
Marcus Å

Haft det bra i helgen? :)



Kram

2010-03-15 @ 06:52:01
Länk: http://slipsens.blogg.se/
Marcus Å

Jag har haft det underbart bra i helgen. Nu ska jag sätta mig och plugga också, men ser fram emot det!

Kram

2010-03-15 @ 08:34:26
Länk: http://slipsens.blogg.se/
Eva

Lät kul med 80-tals fest :-)

Fast det där med folk som utmärker sig, det händer ju nästan över allt. Särskilt när det är en massa sprit med i bilden...

Själv är jag inte ute så mycket i svängen nu mera. Mina vänner är alla stadgade och totalt ointresserade av uteliv, så... då stannar jag också hemma. Svårt att veta vart man ska gå också. Inte lätt att hitta ett bra ställe som passar för oss som är 40+

2010-03-15 @ 09:07:26
Länk: http://detspokar.blogg.se/
Anna

sv: tusen tack :)

2010-03-15 @ 09:23:42
Länk: http://missliq.blogg.se/
Anna

sv: älskar katter verksligen .. alla våra 3 katter är maine coons dock är det en av dom som verkligen inte vill få lång päls. dock är hon kattunge fortfarande :P

2010-03-15 @ 09:31:03
Länk: http://missliq.blogg.se/
Mallamousan

Visst är det härliga bilder! :) Han tar verkligen för sig i stallet och han vet att han klarar det mesta! :) Han har blivit så modig och knallar in i hagen själv och talar om att "man INTE får gå bakom hästen." Och "Acke Flytta på dig du ska få dina morötter längre in".. ja o Acke han flyttar surt på sig! :) haha

Klart du ska hänga med till stallet någon dag, det tycker nog bara August är ännu roligare så han får visa va duktig han är! :) ha en bra dag!!

2010-03-15 @ 09:48:38
Länk: http://mallamousan.blogg.se/
Anonym

kravallstaketet finns inte där till vardags utan det mickes ljud o ljus som kommer med det till Loud Incs spelning.

Anonym

Ursäkta, men jag måste bara kommentera detta inlägg och säga min åskit.

Precis som du nämde nyss om din tand, så är det väll med dessa människor? Vad de gör är deras ensak, det är deras liv och deras handlingar. Det tycker inte jag att du har med att göra, personer gör uppför sig fel hit och dit, och du kanske inte vet precis allt om dessa människor så att du har rätt att yttra dig och klaga på andra. De gör som de vill, visst, det kanske inte alltid resulterar i det bästa. Men det är som sagt DERAS liv, DERAS handlingar och DERAS konsekvenser. Inte DINA.

Tack

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: