Efterhängset

Datum: 2010-09-24 Klockan: 08:00:27 Kategori: Kropp å själ/ADHD

Jag har dragit med någon konstig huvudvärk i flera veckor nu. Jag börjar bli rejält less på det. Jag vet inte hur jag ska slippa den heller. Jag har nog testat det mesta men ändå så finns den eller kommer smygande. Det gör mig rejält trött också.

Jag tappar dessutom mängder med hår.

Trött.



Ställa diagnos? Njaaa.... de ger sig väl. Kan ha med hösten att göra. Sinnestämning.

Saker känns i kroppen. Som vanligt drabbas man av livet. Flera konstiga sammanträffande samtidigt som ensamheten har varit mer påtaglig sista tiden. Jag har förlorat. Som vanligt förlorar jag lite på vägen.

Maktlösheten i att inte kunna ställa till rätta. Hjällpa till. Att kunna finnas till. Att haman utanför. Att inte duga och bli kritiserad. Att stoppa huvudet i sanden för att slippa utreda. Vända sig bort för att slippa se sig själv.

Se hela bilden

Vi måste få duga som vi är. Som människor men för att kunna bli omtyckt måste vi acceptera oss själva och tycka om oss. Ja tycka om sig själv. Men vi måste också se att detta är jag och ibland ställer jag till de. Jag måste ibland stå tillbaka. Känna in.

Några kommentarer som vill väl landar ibland så fel. För att man inte har tänkt till före. Sårande. Nedtryckande och förödande.


*****************************************
********************************************************'

Skapande står i fokus. Vila samt att läsa. Försöka grejja här hemma. Njuta. Acceptera.





Kommentera här 3 st

Kommentarer
cicci

fick ett tips ang. huvudvärk... drick svart kaffe med citron, vet inte om det funkar..men kanske värt ett försök..eller gå på det vanliga beprövade treo=)



ha en go helg! Cicci

2010-09-24 @ 09:54:49
Länk: http://cicci79.blogg.se/
Barnens Hjältar

Drick mer vatten, du är säkert som jag och glömmer dricka.

Ha en fin dag och hoppas värken ger med sig!

2010-09-24 @ 10:03:57
Länk: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Ellis

Hoppas du får en skön och lugn helg och att huvudvärken går över snart!

Kram

2010-09-25 @ 21:35:50
Länk: http://www.metrobloggen.se/paltbarn
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: