Rensa häcken...

Datum: 2011-07-12 Klockan: 12:46:27 Kategori: Trädgården

För någon dag sedan klippte vi ner hela vår häck på två av sidorna om huset. Kan säga att de inte såg så skoj ut. Mer ogräs än häck.

Idag har vi tagit tag i allt klipp och all ogräs i häcken. Hela familjen hjälper till. Ett måste.

Mamman lagar även mat.... Daniel åker till tippen medan jag och barnen rensar.

De blir bra mycket bättre å trädgården tar lite mera form. Från att se ovårdad ut till lite mera reda.

Men de är slitsamt. Tur inte solen gassar på för hårt. Att det är lite lagomt ute. Varm blir man av att jobba. Värken gör sig påmind i händerna. Men va sjutton. Man kan inte bara vara arbetsledare.











Jag anser inte att det är fel att barnen hjälper till. Dels så lär de sig hur saker ska skötas. Sedan ser de va mycket jobb de finns och att om man hjälper varann så går de fortare så vi sedan kan göra något annat. Jag anser det vara nyttigt och jag kräver att de hjälper till med vissa stora saker. Stenhård mamma, ler. Nejdå men efter sin förmmåga givetvis och många gånger med lite belöning givitevis.




Kommentera här 3 st

Kommentarer
Yasmine

Tävling!

Var med och tävla om en länkning i dagens låt :)

Tipsa om en låt så är du med :D

2011-07-12 @ 13:37:54
Länk: http://ladyyasmine.blogg.se/
Pernilla

Tack =)



Det är bra med oss också!!

2011-07-12 @ 17:53:18
Länk: http://mammatilltvillingar.blogg.se/
Janeth

Dagens, veckan, månadens I lands problem här hemma, är just det du pratar om!

Dom stora barnen vill inte ha några krav alla. Och flyr direkt hem till sin pappa när jag ställer minsta möjliga krav, som att hjälpa till att duka till middag.....borde väl inte vara sååå jobbigt!?

Jag blir ju ledsen, men samtidigt, så kan jag ju inte behandla dom annorlunda än dom barnen som bor här på heltid( dom vi he gemensamt)

Dilemma känns det som jag står och trampar i =(



Men så spännande att få se ett slutresultat sen, husbyggen och inredningen efterråt är ju så skoj!!



Kram kram och ha en fortsatt toppen kväll.

2011-07-12 @ 20:57:52
Länk: http://[email protected]
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: