Energikälla

Datum: 2012-04-21 Klockan: 16:42:32 Kategori: Kropp å själ/ADHD

Var finner vi ny energi?

Hur hittar du energi när din egen är slut?

Händer det att en energikälla du haft plötsligt inte alls ger energi? Att du har svårt att hitta nya vägar att fylla på med energi. Att hitta just det du behöver?

Hur gör man när livet tar mer energi än du hinner fylla på och att vila inte heller ger dig ork?

När du är så sanerad på ork att man fått välja bort det mesta för att orka det man ändå måste.

Du måste tänka på dig själv. Men även om man får egen tid så orkar man ändå inte göra det man skulle vilja. Det tar stopp. Jag tar mig inte dit. Jag orkar inte. Texten i en bok faller inte på plats. En text jag skriver ändrar hela tiden riktning. Jag kan inte riktigt ta in saker och är så trött att jag inte kan sova. De energikällor jag känner till orkar jag inte nå.

Ekonomin är svår. Jag har fått dra ner tid för att klara jobb och barn. Jag har varit sjuk och kommer aldrig ikapp. Att åka bil blir till jobbet är snart enda gången man kan köra bil. Så att åka till någon blir inte aktuellt. Tyvärr har väl andra det som vi så besöken är sällsynta.

Jag orkar knappt ha kontakt med någon och ingen orkar ha kontakt med mig.

Det är några som finns där. Jag önskar vi kunde ses mer ofta. Men vi hörs ju ändå. Det är tur det finns fler vägar. Men jag önskar jag orkade mer.

Men jag behöver energi. Healing. Närhet. Förståelse. Hjälp att vila. Avkoppling.

Men när man är så slut så man inte klarar de själv. Var vänder man sig? Tror jag provat alla vägar. Hade jag pengar skulle jag kosta på mig behandlingar. Nu blir det de jag har. Laban. Skogen. Det ger något varje dag. Kravlöst.


Kommentera här 3 st

Kommentarer
Fnulan

För mig kan det vara en bra bok, ett bad, en fika med vännen, middag med de närmsta, en promenad längs havet, bloggen, en bra film. Det ger energi om jag tillåter att ta emot den och är medveten om att det är en medveten handling för att skaffa energi..

Sen bloggen.. den både tar och ger..

KRAM

2012-04-21 @ 19:23:40
Länk: http://bloggfamiljen.se/fnulan
Fnulan

Det var det lilla...KRAM

2012-04-21 @ 21:52:43
Länk: http://bloggfamiljen.se/fnulan
Sofie Persson

Hej Tess nu har jag lagt ut bilder på bokstavslådorna på min blogg.

Stor styrke kram till dig min vän!

2012-05-02 @ 21:07:05
Länk: http://kajakpaddlaren.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: