Maktlöshet samt total orkeslöshet

Datum: 2012-01-07 Klockan: 10:41:07 Kategori: sjukhus/sjukdom

Jag skriver mina inlägg från min i phone. Tyvärr kommer sällan eller aldrig kommentarerna upp så de är inte för att ja inte vill svara eller läser. Men svar kommer när ja är hemma igen och orkar.


Annars? Ja de går hemskt sakta framåt. Medicinerna smärtläkaren ville jag skulle prova fungerar bra. Men jag är så trött. Vet inte om de beror dels på hela situationen samt den andra medicinen jag fått för min IBS. Det är ju en gammal psykmedicin man ger i väldigt låga doser. Men sån medicin brukar påverka en del.

Smärtorna jag har är dock inte alls lik mina IBS smärtor. Detta är nog helt och hållet sviter från bukspottkörtelinflammationen. Den retas när jag äter och utsöndrar galla. Ont gör de och man mår illa.

Annars är avd bra. Jag förstår att Daniel trivs här. Bra personal över lag tycker ja. Visst det finns någon som kanske borde ha lite mera ödmjukhet och empatiförmåga. En del är så inriktade på det medicinska att de glömmer människan bakom.

Igår fick jag förutom Daniel mitt första besök på en hel vecka. Malou och Alex tittade in med August. Det va så gott å se dom och framförallt få krama August. Han va väldigt tyst och reserverad. Men reagerade starkt på att jag sa jag blev jättetrött av att bara gå ut till toan. Han kikade ut mot korridoren och konstaterade att de inte va speciellt långt. Å nej de är de inte.

Sover. Försöker läsa lite. Mer blir de inte. Nu ser de ut som solen orkar över taken utanför mitt fönster. Jag känner mig maktlös. Hur ska jag få igen kraften? Skönt ändå få vara här och slippa fara fram och åter.

Inläggen är inte så positiva. Såren och sådant från gallan läker fint. Nu får man nytt utseende på naveln igen eftersom de går in den vägen. Tappat massa vikt förstår ja att ja gjort. Bra start för beach 2012. Platt mage alltså eller JAAA plattare. Jag vilar verkligen. Ser inte ens på teve fast jag har en på rummet. Jag har en riktigt go tant som granne med så mycket kämparglöd och humor. Massa tankar som är så fina och kloka. Hon har en underbar dotter som är här varje dag. De är fint att se och framförallt höra dom. En fin relation mellan mor och dotter. En dotter som finns för sin mamma.

Ska blunda lite och försöka få ur mig lite luft.


Kommentera här 1 st

Kommentarer
Johan

Alla inlägg måste inte vara positiva. Ibland behöver man få ur sig både det ena och det andra och det är ingen som klandrar dig. Man mår inte alltid bra, that's it liksom.



Ganska långa inlägg för att vara från Iphonen måste jag dock säga, funkar det bra tycker du? :)

2012-01-17 @ 20:09:45
Länk: http://schumacher4ever.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: