Positivitet

Datum: 2012-05-08 Klockan: 21:02:30 Kategori: August/barnen/Autism

Jag klarade provet!!!

Stolt mamma. När man ser sitt barn lyckas. Med det de kämpat med. Tappat lust och tro.

Jag tycker det är så härligt att se att mycket jag lärt mina barn gjort dom till de de är. Jag är tacksam att de är så nära mig och trygga. Att trots allt vi gått igenom och som vi kämpar med vet de att vi alltid klarar det. Att jag alltid finns.

Jag är alltid deras mamma. Ingen kommer kunna ta min plats. Däremot är jag tacksam för de andra vuxna som finns för dom. De som fyller de hål jag inte kan fylla av olika orsaker.

Tillsammans ger vi mina barn en väldigt bra grund att stå på i livet.

Jag lyckas inte alltid och är ingen sk perfekt mamma. Men jag gör så gott jag kan. De vet dom. Att om jag gör fel står jag för de å kan ställa tillrätta och det har lärt dom att de kan göra samma sak. De vågar faktiskt säga till om de gjort nå tok å vet att även om de själva får rätta till finns jag där. Jag vet också att de säger om jag gör dumt.

Säger inte att de är rosenrött. Det är inte bara att vara varken mamma eller barn. Men jag låter mina barn växa. Hjälper dom växa. Låter dom växa. Det är inte mina drömmar och mål som de ska uppfylla. Inte heller avstå det jag inte gillar.

Tillsammans lyckades vi vända något negativt till något positivt som ledde till ett lyckligt sms.

Tänk om fler insåg att tillsammans kan vi nå långt. Att om vi jobbar tillsammans når vi mål och då mår vi alla bra.


Kommentera här 1 st

Kommentarer
Sofie Persson

Vad roligt!!! Grattis ska framföras tycker jag!

Vad är det för en gosig hund på bilden?

Kramar till er!

2012-05-09 @ 20:26:30
Länk: http://kajakpaddlaren.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: