KBT och en son som behövde tid med mamma.

Datum: 2012-09-13 Klockan: 20:13:56 Kategori: Allmänt

Dagen har gett en hel del. Speciellt KBTn idag. Jag kommer skriva mera ingånende om detta vid ett senare tillfälle men det vi pratade om idag var,,, å där tappade jag ordet..... livs..... ja vad jag själv sätter upp för krav och föreställningar som jag måste leva upp till.
 
Om jag inte..... så händer eller känner jag mig....
 
August har dock haft en jobbig dag idag så därför har vi haft en eftermiddag och kväll tillsammans. Troligtvis så är det mycket som rör sig i den lille herrns huvud nu kring sin "lillebror". De ringde från skolan redan efter en timme och frågade om något speciellt hänt. Han kunde inte koncentrera sig och var väldigt olik sig. Inget har hänt, mer än detta.
 
Jag behövde inte hämta hem honom men var tvungen att finnas stand by OM....
 
Idag hade han cyklat till skolan och när lille herrn kom hem hördes han långa vägar innan han nått huset. Han skrek MAMMA och tjöt så jag trodde han hade slagit ihjäl sig minst. Jag blev så rädd och sprang ut för att åtminstonne möta en hel son. 
 
Han hade på vägen hem mött en huggorm på vägen. Han satt ju på cykeln så det var ju ingen fara men han blev så rädd så han var verkligen skräckslagen och trodde att ormen kunde ringla efter och bitas.
 
Han hade trots att det var en bit kvar tagit sig hem men helt glömt att han har sin nödknapp på mobilen. Det tog en lång stund innan han lugnade ner sig och jag är så glad att jag redan efter samtalet fårn skolan tog beslutet att vara hemma med honom idag. 
 
Så fick han ett sms från Malou med lillen på väg hem från BB och jag ser på honom att han har svårt att förhålla sig till detta. Men vi har myst tillsammans och börjat med hans tusenbitarspussel och varit på stan och fikat och köpt lite mera saker till lillbrorsan. Ler. Så här under kvällen har han äntligen kommit till ro och har precis krypt ner i sängen för kvällen.
 
Ett bra avslut.... och på lördag ska vi äntligen få träffa lillprinsen.
 

Kommentera här 5 st

Kommentarer
Longevity - en blogg om hälsa

Fn han är :-)

2012-09-13 @ 21:07:48
Länk: http://madelein.se/
Sandra- nybliven mamma till Vilgot

Ja visst e de så..
Kan bli rätt irriterad på dom som kallar Vilgot för ville..
Jag vill att han ska veta SITT namn!
Kram

2012-09-13 @ 21:17:58
Länk: http://frusandrasjoberg.blogg.se
Johanna

Tycker man borde öka medvetenheten hos alla kvinnor, och uppmuntra till och söka genom sina bröst. Det skulle minska riskerna att det växer sig stort. och ev spridning

2012-09-13 @ 21:32:19
Länk: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Fnulan

Men lilla hjärtat då!!

2012-09-13 @ 22:25:32
Länk: http://www.bloggfamiljen.se/fnulan
Eleonore- Kokboksutmaningen

Inte lätt med allt som förändras i tillvaron även om han är stolt över att få en lillebror :)

2012-09-14 @ 20:42:43
Länk: http://fikamed.wordpress.com
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: