Viktkampen

Datum: 2012-09-13 Klockan: 11:13:00 Kategori: Allmänt

De här med min vikt går sådär. Jag är ju en gottegris av naturen och en latmask av de större kaliberna. Det handlar ju verkligen om att hitta nya rutiner och liksom ända livsföring. Det är inte så enkelt.
 
Att jag sedan har ett sötsug som delvis beror på en biverkning på en medicin gör det ju än mer knivigt.
 
Jag har inte mätt mig på tio dagar men tycker mätningen är något som mer rättvist visar reslutat. Har man rört sig och byggt muskler väger muskler mer än fett och man blir även fastare när man rör sig så där brukar det synas mer. Jag har valt att bara mäta min mage då det är där mitt största problem sitter. Det är magen som jag lider mest av så därför har jag lagt fokus där.
 
Jag är inte ute efter en supersmal kropp, dit kommer jag nog aldrig igen och jag vet inte ens om jag anser att det ser sunt ut. Jag har under större delen av mitt liv varit sjukligt mager och så mager vill jag inte bli igen. Det är inget jag strävar efter. Min målsättning ligger mer på att hitta ett sundare leverne som gör att jag mår bättre. Jag lider av en svullen mage pga min IBS i alla fall och ingen mår bra av så mycket socker som jag får i mig.
 
Det har gått sådär med ätandet men jag äter inte de mängder kaffebröd och sötsaker som jag har gjort. Jag vet att jag inte gått ner något större då jag tyvärr inte rör på mig som jag borde. Men jag har mätt magen idag och på tio dagar har jag mist 3,5 cm. Det är jag fantastiskt nöjd med.
 

Kommentera här 3 st

Kommentarer
Longevity - en blogg om hälsa

Ah Ok då förstår jag :-)

2012-09-13 @ 12:40:27
Länk: http://madelein.se/
Johanna

jag kommer vara noga, iaf nu medan det är färskt. men det var ingen ärftlig cancer, men kommer ändå kräva mamografi tidigare!

2012-09-13 @ 17:14:03
Länk: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
mariellejohnsson

Jäklar vilken snygg färg på håret!
Kram!

2012-09-22 @ 10:24:54
Länk: http://mariellejohnsson.wordpress.com
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: